Porsche 935 „Moby Dick“ je zpátky! Závodní speciál vzdává hold ikoně 70. let

Automobilka ze Zuffenhausenu se k oslavě 70 let produkce rozhodla složit poctu jednomu ze svých nejvýznamnějších závodních vozů. Moderní okruhový speciál se odkazuje k legendárnímu „Moby Dickovi“

Foto: Porsche

Koncem sedmdesátých let se Porsche 935/78 zařadilo mezi jedny z legend závodní historie. Vůz pod kapotou schovával dvěma turbodmychadly přeplňovaný boxer o objemu 3,2 litru, který skrze čtyřstupňovou manuální převodovku posílal na zadní kola 845 koní. S váhou pouze těsně přesahující jednu tunu přitom dokázal zrychlit z nuly na stovku za 2,6 vteřiny a maximální rychlost se vyšplhala až na opravdu impozantních 365 kilometrů za hodinu. Díky převážně bílým barvám stáje Martini, nízké ploché přídi a prodloužené zádi s obřím křídlem se brzy vozu začalo přezdívat „Moby Dick“.

DOPORUČUJEME:
PORSCHE 911 JAKO INVESTICE? ZNÁME SKUTEČNÉ NÁKLADY!

Porsche nyní tento ikonický vůz připomíná traťovým speciálem založeným na modelu GT2 RS. Ve svých útrobách skrývá rovněž šestiválcový twin-turbo boxer, tentokrát však o obsahu 3,8 litru a výkonu 700 koní. O řazení se potom stará sedmistupňová převodovka PDK. Oproti sériové GT2 RS ztratil speciál na váze 150 kg – nyní váží 1380 kg. Zachoval si přitom všechny prvky moderní včetně plně nastavitelného ABS, kontroly stability, klimatizace a navíc byla do vozu zabudovaná ochranná klec. Vůz bude standardně dodáván pouze se sedačkou řidiče, umístěnou pod únikovým otvorem ve střeše. Všechny vozy budou dodávány v šedé barvě Agate Grey, za příplatek pak v barvách Martini.

Vůz není homologován pro žádnou ze v současnosti uznávaných závodních sérií – to na jednu stranu značně omezuje využití vozu pouze na soukromé a klubové akce, na druhou stranu měli designeři a inženýři při  návrhu vozu podstatně volnější ruce. Karbonový bodykit s prodlouženou zádí tak zdárně imituje siluetu původní 935/78, včetně obrovského křídla na zádi. Tentokrát však navíc vyšperkovaného zabudovanými brzdovými světly. Mimoto se vůz odkazuje i k jiným historickým závodním speciálům – vyčnívající koncovky výfuku našly inspiraci ve speciálu 908, dřevěná hlavice řadící páky se odkazuje k modelu 917, zpětná zrcátka pochází ze současné 911 RSR. Cena speciálu se šplhá až téměř k 22 milionům korun a vyrobeno bude pouze 77 kusů.

3.10.2018 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: roadandtrack.com, topgear.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist