Porsche 935 „Moby Dick“ je zpátky! Závodní speciál vzdává hold ikoně 70. let

Automobilka ze Zuffenhausenu se k oslavě 70 let produkce rozhodla složit poctu jednomu ze svých nejvýznamnějších závodních vozů. Moderní okruhový speciál se odkazuje k legendárnímu „Moby Dickovi“

Foto: Porsche

Koncem sedmdesátých let se Porsche 935/78 zařadilo mezi jedny z legend závodní historie. Vůz pod kapotou schovával dvěma turbodmychadly přeplňovaný boxer o objemu 3,2 litru, který skrze čtyřstupňovou manuální převodovku posílal na zadní kola 845 koní. S váhou pouze těsně přesahující jednu tunu přitom dokázal zrychlit z nuly na stovku za 2,6 vteřiny a maximální rychlost se vyšplhala až na opravdu impozantních 365 kilometrů za hodinu. Díky převážně bílým barvám stáje Martini, nízké ploché přídi a prodloužené zádi s obřím křídlem se brzy vozu začalo přezdívat „Moby Dick“.

DOPORUČUJEME:
PORSCHE 911 JAKO INVESTICE? ZNÁME SKUTEČNÉ NÁKLADY!

Porsche nyní tento ikonický vůz připomíná traťovým speciálem založeným na modelu GT2 RS. Ve svých útrobách skrývá rovněž šestiválcový twin-turbo boxer, tentokrát však o obsahu 3,8 litru a výkonu 700 koní. O řazení se potom stará sedmistupňová převodovka PDK. Oproti sériové GT2 RS ztratil speciál na váze 150 kg – nyní váží 1380 kg. Zachoval si přitom všechny prvky moderní včetně plně nastavitelného ABS, kontroly stability, klimatizace a navíc byla do vozu zabudovaná ochranná klec. Vůz bude standardně dodáván pouze se sedačkou řidiče, umístěnou pod únikovým otvorem ve střeše. Všechny vozy budou dodávány v šedé barvě Agate Grey, za příplatek pak v barvách Martini.

Vůz není homologován pro žádnou ze v současnosti uznávaných závodních sérií – to na jednu stranu značně omezuje využití vozu pouze na soukromé a klubové akce, na druhou stranu měli designeři a inženýři při  návrhu vozu podstatně volnější ruce. Karbonový bodykit s prodlouženou zádí tak zdárně imituje siluetu původní 935/78, včetně obrovského křídla na zádi. Tentokrát však navíc vyšperkovaného zabudovanými brzdovými světly. Mimoto se vůz odkazuje i k jiným historickým závodním speciálům – vyčnívající koncovky výfuku našly inspiraci ve speciálu 908, dřevěná hlavice řadící páky se odkazuje k modelu 917, zpětná zrcátka pochází ze současné 911 RSR. Cena speciálu se šplhá až téměř k 22 milionům korun a vyrobeno bude pouze 77 kusů.

3.10.2018 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: roadandtrack.com, topgear.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist