Nové BMW M4 CS je druhým nejrychlejším produkčním bavorákem na Nürburgringu všech dob. Má 550 koní!

BMW oficiálně představuje nové kupé M4 CS. Je vylepšenou verzí původního modelu M4 Competition xDrive a je extrémně rychlé na slavném závodním okruhu v německém pohoří Eifel.
bmw_m4_cs_116-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: BMW

Vzpomínáte si, když mnichovská sportovní divize BMW M GmbH v roce 2022 oslavovala své 50. výročí? Jedním z opravdu velkolepých narozeninových dárků bylo výkonné BMW M4 CSL, kterým automobilka navázala na historii odlehčených sportovních kupé „Coupe Sport Leichtbau“. Netrvalo dlouho a stejně silná technika se začátkem loňského roku objevila i v rychlém sedanu BMW M3 CS. Ten byl ultimativní řidičskou hračkou vyráběnou ve větší sérii než exkluzivnější CSL a teď dostává také sourozence s pouhým jedním párem dveří.

Mnichovská automobilka představuje nové BMW M4 CS, které vychází ze standardního kupé M4 Competition xDrive s pohonem všech kol a přidává mu pořádnou špetku chilli. Pokud znáte techniku čtyřdveřového modelu M3 CS, tak pro vás novinky M4 CS nebudou velkým překvapením, ale pojďme se na ně podívat.

Až 550 koní a 650 newtonmetrů

Nové BMW M4 CS přijíždí se silnějším dvěma turbodmychadly přeplňovaným benzinovým řadovým šestiválcem S58 o 550 koních a 650 newtonmetrech. Nejvyšší točivý moment je stejný jako u výchozí verze Competition xDrive, ale maximální výkon vzrostl o 20 koní. Velkou zajímavostí však je, že mezi uvedením sedanu M3 CS a kupé M4 CS prošel model faceliftem a výkonový nárůst u novinky je nižší než u předchůdce. V době, kdy vznikal sedan měla verze Competition „jen“ 510 koní, a tak byl nárůst procentuálně vyšší.

Technici z Mnichova říkají, že díky přeplňovanému motoru nebylo získání nových koní příliš obtížné. Oficiálně toho bylo dosaženo zvýšením plnicího tlaku turbodmychadel na 2,1 a specifickou úpravou softwaru řídicí jednotky. Novinka je pak standardně vybavena osmistupňovým automatem od ZF a pohonem všech kol M xDrive s elektronicky odpojitelnou přední nápravou. Z výchozí čtyřkolky si tak pomocí menu infotainmentu můžete udělat purističtější zadokolku, abyste mohli driftovat.

Standardem BMW M4 CS jsou také karbonová skořepinová sedadla, nové karbonové designové doplňky a odlehčení o 20 kilogramů oproti výchozímu kupé M4 Competition xDrive. Na seznamu volitelné výbavy se pak objevuje tužší rozpěra do motorového prostoru pro přesnější jízdní vlastnosti nebo karbon-keramické brzdy, jimiž můžete nahradit základní ocelovou soustavu. Oceníte je zejména na okruhu, protože lépe odolávají extrémně vysokým teplotám.

Extrémní rychlost na Nürburgringu

BMW navíc uvádí, že M4 CS standardně vybavuje jinak příplatkovým balíčkem M Driver’s odemykajícím elektronický omezovač rychlosti. Místo původních 250 km/h tak můžete jezdit až 302 km/h, přičemž kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,4 sekundy. Na německém závodním okruhu Nürburgring současně zajelo nejrychlejší čas 7:21.989, s nímž je historicky druhým nejrychlejším bavorákem na tomto kousku asfaltu všech dob.

Nové BMW M4 CS se začne vyrábět už letos v červenci v německé továrně v Dingolfingu, ale automobilka zatím nepředstavila oficiální český ceník. Jsme zvědaví, zda se novinka objeví i u nás.

23.5.2024 7:06| autor: Pavel Kyncl | zdroj: BMW

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist