BMW M4 GTS (2016): sériová verze oficiálně venku, má 500 koní a Ring dá za 7:28 min.

(+ VIDEO) Nová výkonnější verze GTS zvládne severní smyčku Nürburgringu o 24 sekund rychleji než standardní M4, pokud ji ale potřebujete, s objednávkou nečekejte, vyrobí se jen 700 kusů.

Aktualizováno: BMW nedlouho po oficiálním zveřejnění nové M4 GTS ukázalo tohle příjemně politicky nekorektní video.


Tohle je pravděpodobně to nejrychlejší produkční BMW, které kdy mnichovská automobilka vyrobila. Jeho příchod na trh již v polovině srpna signalizoval předprodukční prototyp a potvrzují se také dříve pouze naznačované technické parametry.

Vůz je poháněný přeplňovaným řadovým šestiválcem S55 o objemu 3,0 litru, který místo 431 koní produkuje rovných 500 koňských sil při 6250 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 600 newtonmetrů (+ 50 Nm oproti M4) dostupných v rozmezí od 4000 do 5000 ot./min.

Jak asi víte, zvýšení výkonu dosáhli konstruktéři M4 GTS kromě jiného také vstřikováním vody do nasávání, která zde svým odpařením sníží teplotu nasávaného vzduchu a tím pádem umožňuje dostat do válců ještě více kyslíku. Majitel auta proto bude muset kromě benzínu doplňovat i vodu do pětilitrové přídavné nádrže a to jednou během pěti tankování paliva při běžném užívání anebo pokaždé po ostré jízdě na okruhu.

Pohonná jednotka je spojena se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a M4 GTS podle měření výrobce dokáže vystřelit z místa na 100 kilometrů v hodině během 3,8 sekundy. Maximální rychlost se rovněž značně posunula – místo obligátních 250 jede novinka až 305 km/h.

Aby mohl být vůz ještě rychlejší a to nejen v přímce, podařilo se tvůrcům částečně snížit i provozní hmotnost, nicméně pouze o 27 kg oproti výchozí M4 s automatem, takže GTS nyní bez euro-balastu váží 1510 kg. O redukci váhy se postarala demontáž zadních sedadel, instalace nových hliníkových ramen na podvozku, lehčí pomocné rámy, ale také karbonová přední kapota doplňující kompozitovou střechu. Nechybí též karbon-keramické brzdy, titanový výfuk, subtilnější skořepiny se šestibodovými pásy, nicméně hmotnostní úsporu mírně narušila montáž bezpečnostního rámu a něco přidalo i křídlo na víku zavazadelníku nebo hasicí přístroj.

Tím výčet změn u nového BMW M4 GTS ale nekončí. Automobilka se chlubí montáži stavitelným podvozkem, přepracovaným elektro-mechanickým řízením, modifikován byl rovněž samosvorný M-diferenciál a elektronické stabilizační prvky nyní řídí nový, asi poněkud benevolentnější program. Za zmínku také stojí asymetrický rozměr kol. Zatímco vpředu jsou devatenáctky s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 R19, vzadu najdete dvacítky a černé válce 285/30 R20.

Cenu výrobce dosud nezveřejnil, prozradil ale, že se BMW M4 GTS objeví v prodeji na počátku roku 2016 a přidal k tomu také informaci o čase na Nordschleife. Standardní kupé zvládá Severní smyčku Nürburgringu za sedm minut a dvaapadesát sekund, což mohlo některé příznivce (s ohledem na výsledky nejrychlejších ostrých hatchbacků) zklamat, GTS však posouvá čas do teritoria těch nejlepších, když pokořilo Zelené peklo za 7:28 min.

8.10.2015 6:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist