Lancia Stratos Revival se odhaluje

Jedno z nejúchvatnějších aut historie znovu žije díky iniciativě několika zámožných fanoušků. Dočkáme se sériové výroby?

V posledních dnech se objevilo několik záhadných fotografií z testování auta, které připomíná legendární Lancii Stratos. Pak se objevila spekulace, že se jedná o zakázkovou práci pro velmi zámožného sběratele ze zemí Perského zálivu. Nyní však byly odhaleny „oficiální“ fotky a informace.

Tato moderní Lancia Stratos vzniká jako oslava konceptu Stratosu, který navrhl Marcello Gandini právě před čtyřiceti lety. Původní Lancia Stratos, která vznikla proto, aby vyhrávala závody rally (šampionát vyhrála třikrát), také dala vzniknout stejnojmennému sériovému exempláři. Stejně jako závodní auto, i sériový produkt používal k pohonu motor z „baby Ferrari“. Tedy šestiválec 2,4 l z Ferrari Dino.​Revival Lancie Stratos současnosti také používá jako základ vstupní model Ferrari, konkrétně ale moderní Ferrari F430, které se již nevyrábí a uvolnilo místo novému Ferrari 458 Italia. Nová Lancia Stratos tak má podvozek i motor, kterými je zaručena odpovídající dynamika a schopnosti.

Bohužel se nepodařilo zjistit, zda má v této reinkarnaci prsty přímo skupina Fiat, nebo se jedná pouze o iniciativu jednotlivce. A nutno říci, že velmi zámožného jednotlivce. Jenže testovací automobil, za jehož volantem sedě i Tiago Monteiro (bývalý pilot formule 1), byl zachycen přímo na okruhu Balocco, který používá Alfa Romeo jako domácí trať pro testování. Takže úzká vazba mezi konceptem a skupinou Fiat je možná.Podobnost auta s původním Stratosem je velmi blízká, stejně tak s konceptem Fenomenon Stratos, který se objevil v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. Možná se tedy jedná o pokračování, které se přeci jen ve velmi omezeném počtu dostane do výroby – stejně jako původní Lancia Stratos, kterých vzniklo pouze 492.

Doufejme, že se na některém z blížících se autosalonů, nejlépe hned teď v Paříži, dozvíme další podrobnosti. Lancia Stratos je totiž legenda a důstojného nástupce by si skutečně zasloužila.

Technické údaje originálu z roku 1974 najdete v tabulce pod tímto článkem.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec 65°
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženíuprostřed napříč
Zdvihový objem (cm3)2419
Kompresní poměr9,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)92,5 x 60,0
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolazadní
Podvozek
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 250 mm
Brzdy vzadukotoučové s vnitřním chlazením, 250 mm
Pneumatiky vpředu205/70 VR 14
Pneumatiky vzadu205/70 VR 14
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)140 / 190 v 7000 ot./min.
Točivý moment (Nm)225 v 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)193
0-100 km/h (s)6,0
Nejvyšší rychlost (km/h)230
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3710
Šířka (mm)1750
Výška (mm)1110
Rozvor náprav (mm)2180
Provozní hmotnost (kg)980
16.8.2010 6:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist