Ferrari F458 Italia: nástupce F430 oficiálně!

Ferrari nečekaně představilo nový supersport, který rozcupuje Audi R8 na kusy.

Okamžitě si připravte ubrousek, protože u tohohle Ferrari budete slintat. Stejně jako jistý vědec prováděl pokusy se psy, kterým zazvonil před podáním stravy, i my okamžitě začneme slintat, když vidíme nové Ferrari.

No, nechme toho okecávání a pojďme rovnou k věci. Tohle je přímý nástupce Ferrari F430, které se přestalo před několika měsíci vyrábět. Nový model se jmenuje Ferrari F458 Italia a veřejnost ho prvně uvidí na autosalonu ve Frankfurtu. No vidíte, hned máte důvod jet se tam podívat…

Ferrari F458 Italia schovává pod zadním krytem ze skořepiny úplně nový atmosférický osmiválec 4,5 l, který na zadní kola posílá výkon 570 koní ve vysokých 9000 ot./min. a točivý moment 540 Nm v 6000 ot./min. Jenom z těch čísel nám běhá mráz po zádech…

Nový motor se sice bude točit jako závodní motorka, ale díky intenzivní práci se ho podařilo překvapivě zcivilnět. Od 3750 ot./min. je k dispozici již 80 % točivého momentu, takže pohybovat se s tímhle Ferrari uvolněně by nemusel být problém. Určitě v tom má prsty i kompresní poměr s hodnotou 12,5 : 1.

Převodovka je prozatím sedmistupňová dvouspojková, ale pravděpodobně se brzy objeví i velmi tradiční manuál, který stále vyžaduje malá část ortodoxních zákazníků. Ačkoli se jedná o pravověrný supersport, díky minimalizaci ztrát v pohonné soustavě dokáže Ferrari F458 Italia v kombinovaném cyklu dosáhnout spotřeby 13,7 l/100 km a vypustí 320 g/km CO2. Dalšímu snížení by mohl v budoucnu dopomoci systém KERS, ale ten ještě Ferrari oficiálně nepotvrdilo. Nicméně víme, že je ve vývoji.

Hmotnost nového Ferrari F458 Italia je slušných 1380 kg (z toho 58 % leží nad zadní nápravou), z čehož lze vypočítat poměr 413 koní na tunu. Pro vaši informaci, Ferrari Enzo má tenhle poměr 480 koní na tunu. Díky tomu se dokáže Ferrari F458 Italia dostat na stovku za 3,4 sekundy a v akceleraci bude pokračovat až k metě 325 km/h.

Aerodynamika je jako obvykle silnou stránkou vozů Ferrari. Nový model dokáže díky aktivním aerodynamickým prvkům generovat přítlak 140 kg v rychlosti 200 km/h, takže s přilnavostí ve vysokých rychlostech by problém být neměl.

Ferrari F458 Italia má přepracované systémy kontroly stability a trakce, které nyní pracují pod stejnou řídící jednotkou. Na výjezdech ze zatáček tak má auto mnohem lepší trakci a je stabilnější než předchozí model. Samozřejmě, pokud si říkáte Michael Schumacher, můžete počítače vypnout a nechat vše řídit svoje končetiny. Závodní ABS ale vypnout nejde. To však nevadí, protože jediná věc, která dokáže tohle auto zastavit ze stovky dřív než na 32,5 metrech bez něj, je buď Bůh, nebo svodidlo.

Další informace a fotografie Ferrari uvolní po oficiálním představení, kterého se už nemůžeme dočkat. Chceme lístky do první řady!

autoweb.cz

28.7.2009 1:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist