Koenigsegg Regera (2016) v produkční verzi: nižší váha a vyšší výkon než Bugatti Chiron

Tohle je bezpochyby ten nejšílenější hybridní automobil současnosti. Kombinuje pětilitrový osmiválec s výkonem 1100 koní a tři elektromotory s výkonem přes 700 koní.

Zatímco nový Chiron váží dvě tuny a ty dává do pohybu čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec s 1500 koňmi, nové švédské monstrum spoléhá na benzín-elektrický pohon bez klasické převodovky a výkonem nepatrně překračujícím hranici 1500 koní. A co je ještě lepší, podle nejnověji zveřejněných specifikací váží pouze 1590 kg.

Pokud jde o dynamiku při startu, Ragera (ve švédštině vládnout) za novým Bugatti kvůli chybějícímu pohonu všech kol mírně zaostává. Chiron dá stovku za pod 2,5 sekundy, Koenigsegg podle naměřených údajů zvládne stejný sprint za 2,8 sekundy. Ještě na dvoustovce Ragera nepatrně zaostává (6,6 vs. 6,5 vteřiny), pak ale vládu skutečně přebírá šílený Švéd.

Na 300 km/h vystřelí za 10,9 sekundy, zatímco Bugatti s časem 13,6 s začne viditelně ztrácet a to ještě není všechno. Ragera má zvládnout 400 kilometrů v hodině za 20 sekund, a abyste si udělali ještě lepší obrázek o její dynamice, zkuste si představit, že ze 150 na 200 km/h skočíte za pouhé 3,9 vteřiny.

Pod karbonovou karoserii Ragery se o tuto hybnost stará 5.0 V8 s dvojicí turbodmychadel schopných tlačit vzduch do motoru pod tlakem 1,4 baru. Díky tomu má jen samotný spalovací agregát výkon 1115 koní při 7800 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu až 1280 Nm dosahuje při 4100 ot. Nadto je zde ke klikové hřídeli přimontován elektromotor s 218 koňmi a 300 Nm a každé zadní kolo navíc ještě zvlášť pohání další elektoromotor s 245 koňmi a 260 Nm. Kombinovaný výkon elektromotorů činí 707 koní a 820 newtonmetrů.

Elektrické jednotky jsou poháněné soustavou akumulátorů o celkové kapacitě pouze 4,5 kWh a hmotnosti 90 kg, přičemž baterie jsou údajně stavěné podle standardů platných pro mononoposty F1. Výroba nového Koenigseggu bude stejně jako u předchozích modelů přísně limitovaná, i když s velkými sériemi se při cenovce přesahující hranici 42,5 milionu korun stejně nedá počítat.


1.3.2016 10:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist