Ferrari FXX K: LaFerrari dostalo další dávku steroidů, okruhový speciál má až 1050 koní

Speciální verze modelu LaFerrari navazující na svého předchůdce FXX je na světě, jeho kombinované pohonné ústrojí produkuje o 87 koní více než standardní model.

Příznivce poctivé mechaniky a spalovacích motorů může těšit, že navýšení celkového výkonu nejde na vrub přepsání softwaru anebo novému elektromotoru, ale podílí se na tom značnou měrou přepracovaný atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru.

Ten nyní po výměně vačkových hřídelí, jejich modifikovanému pohonu, přepracovanému nasávání a odstranění tlumiče na výfukovém systému produkuje o 60 koní navíc a jeho výkon proto poskočil na 860 koní při 9200 (!) otáčkách za minutu, zatímco maximum točivého momentu 750 newtonmetrů nastupuje při 6500 ot./min.

Společně se systémem HY-KERS auto vyprodukuje 1050 koní a „přes 900 newtonmetru“, které zpracovává sedmistupňová dvouspojková převodovka a přenáší je na zadní dvacítky s pneumatikami Pirelli o rozměru 345/725 R20. Nově nabytou trakci pro kola zajišťuje především pozměněná aerodynamika, která vyústila v impozantní zatížení až 540 kg při 200 km/h. Dynamické parametry ještě neznáme, ale automobilka bude za každý z 30 plánovaných kusů  FXX K požadovat kolem 3 milionů eur.

4.12.2014 10:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist