Jeep Renegade (2014): první jízdní dojmy

Koncernový sourozenec Fiatu 500X dorazil i do českých měst. Jaký je v současnosti nejmenší model značky Jeep?

Když italský koncern Fiat nedávno koupil podíl v americkém gigantu Chrysler, bylo jasné, že výsledkem této akvizice budou nové a menší modely využívající společnou platformu. Prvním takovým počinem je Jeep Renegade, v současnosti nejmenší model automobilky, který sdílí architekturu s chystaným Fiatem 500X.

Oproti boubelatým tvarům italského sourozence se však „odpadlík“ zvenku drží tradičních hran, podle kterých si ho i naprostý laik ihned zařadí pod správnou značku. Osobně mi je velmi sympatické, že se designéři nesnažili experimentovat jako v případě nejnovějšího Jeepu Cherokee a drželi se charakteristických, skoro až retro tvarů. Nechybí typicky kulaté světlomety vpředu, čtvercová světla vzadu ani osobitá chromovaná maska chladiče se sedmi vstupy.

Motiv masky se táhne celým autem a naleznete jej vylisovaný třeba i na reproduktorech či na vnitřní straně pátých dveří. Americký patriotismus z auta zkrátka srší všemi směry, dokonce je tu i malý detail v podobě obrázku původního Jeepu Willis šplhajícího po čelním skle. Detaily jako „cákance“ bahna na otáčkoměru nebo vrstevnice terénní mapy na různých plastových obkladech pak mají evokovat i jisté soužití s divokou přírodou, je však jasné, že Jeep Renegade míří především do městské džungle.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Podle těchto tří indicií každý snadno pozná, s kým že má tu čest.

Přesně tam jsme jej měli při příležitosti otevírání bran akce Prague Design Week 2014 možnost poprvé vyzkoušet na české půdě, lépe řečeno dlažebních kostkách. A nevedl si vůbec špatně. Velmi příjemně překvapil pohodlným podvozkem, od něhož právě ani na kočičích hlavách neuslyšíte žádné tupé rány, s nerovnostmi se dobře vypořádá nejen po akustické stránce. Městský provoz sice neumožnil bližší prozkoumání chování na limitu, nicméně komfort je na vysoké úrovni.

Pod kapotou testované kousku se usadil motor 2.0 Multijet o výkonu 140 koní a s pohonem všech kol 4WD. I ten je dobře odhlučněný a neprojevuje se tak příliš výrazným cvakáním připomínajícím šicí stroj, po dynamické stránce pak do městského provozu naprosto bohatě stačí a je z něj cítit i dostatečný výkonový potenciál při běžném cestování po dálnici či předjíždění na okreskách. Na měření spotřeby jsme bohužel neměli ideální podmínky a tak jsme ji v zájmu zachování objektivity ani nesledovali.

Čeho si však člověk všimne ihned a nejvíce na něj zapůsobí právě ve městě, to je prostorová náročnost karoserie a způsob, jakým se auto vodí po úzkých ulicích. A to není zrovna nejintuitivnější činnost. Hranatá karoserie naznačuje, že by jasně danými okraji mohla usnadňovat manévrování, opak je však pravdou. Nafouknuté panely blatníků a kapoty stěžují odhad vzdálenosti od okrajů, extrémně tlusté přední sloupky v kombinaci s úzkým průzorem čelního skla zabraňují dobrému rozhledu.

Co do prostornosti se pak dozadu vytažená palubní deska projevuje velkým ukrojením životního prostoru jak pro cestující vpředu, tak posunutím předních sedadel více dozadu logicky i těm vzadu. Navíc atmosféra uvnitř není ani útulná, člověk má spíš pocit zavalení nafouknutými plasty okolo. Co se však musí nechat, to je relativně přívětivá ergonomie a kvalita zpracování především tlačítek, hlavní ovládací prvky jsou však typicky odtažité, necitlivé a svojí lehkostí šité na míru především ženám řidičkám.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér je poněkud stísněný, nechybí mu však hravé detaily a dobré zpracování.

Konečně vážnějším zádrhelem by mohla být i ambiciózně posazená cena. Vstupní model s motorem 1.6 E-TorQ EVO 110k, pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol v jediné základní výbavě Sport vychází na 431 900 Kč, testovaný 2.0 Multijet 140k 4WD, dostupný pouze s pohonem všech kol, začíná ve výbavě Longitude na 632 900 Kč, v testované specifikaci Limited potom na 675 900 Kč a vrcholný model s turbodieselem 2.0 Multijet 170k 4WD a devítistupňovou automatickou převodovkou s redukcí vychází ve vrcholné výbavě Trailhawk na 806 900 Kč.

6.11.2014 7:00| autor: Hugo Kottás

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist