Jaguar XKR-S GT zvládne Nordschleife za 7:40 min.

O skutečném nadání XKR-S GT není důvod pochybovat, jen kdyby jich bylo více. Jaguar sice vyrobí dalších 10 kusů, ani ty ale nejsou určeny pro kontinentální Evropu.

Speciální vyladěná verze Jaguaru XKR-S s přídomkem GT měla být původně postavena v přísně limitované třicetikusové sérii pouze pro Severní Ameriku. Pětadvacet strojů s kompresorovým pětilitrem o výkonu 550 koní, přepracovaným podvozkem, řízením z F-Typu, karbon-keramickými brzdami, upravenou aerodynamikou a schopností zrychlit na stovku za 3,9 sekundy a následně dosáhnout 300 km/h, bylo určeno pro Spojené státy a pět kousků mělo připadnout Kanadě. Na tomto přídělu se asi už nic nezmění, zdá se však, že Jaguar své původní kvóty mírně navýší.

Předčasně se však neradujte. Podle týdeníku Autocar se Jaguar sice rozhodl vyrobit dalších deset kousků, nicméně všechny dostanou pravostranné řízení a budou nabídnuty výlučně britským zákazníkům. Automobilka je chce prodávat za 135 tisíc liber, tedy za v přepočtu cirka čtyři miliony korun.

A jak se to má s těmi schopnostmi na Severní smyčce Nürburgringu. Video z jízdy na Nordschleife jsme neviděli, podle zdrojů Autocaru je však XKR-S GT nejrychlejším produkčním Jaguarem, když zvládl tento přírodní okruh o délce necelých 21 kilometrů za 7 minut a 40 sekund. Jinak řečeno, nejostřejší Jag je zde schopen udržet tempo s Lamborghini Murciélago, Mercedesem SLR McLaren, Fordem GT či standardním SLS AMG. Vskutku impozantní, možná by ale bylo ještě milejší, pokud by Jaguar dal možnost ověřit talent GT poněkud většímu okruhu svých zákazníků.

Miro Mihálik, zdroj: Autocar

31.7.2013 11:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist