Jaguar XKR-S GT jde proti Porsche 911 GT3

Jaguar nechal přiostřit drápy už tak pořádně rozdivočelému modelu XKR-S s pětilitrovým osmiválcem. Okusí ho jen třicítka vyvolených.

Nejdivočejší šelma, jakou si můžete v současnosti u Jaguaru pořídit, si nechala přibrousit drápy. Genetický kód nese po modelu XKR-S, po kterém podědil nejen kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní a 680 Nm, ale i šestistupňovou automatickou převodovku a elektronicky řízený diferenciál.

Na svět přijde jen 30 kusů, což ho ještě před začátkem výroby řadí mezi ohrožené druhy. Jeho přirozeným teritoriem jsou závodní okruhy, kde zužitkuje všechny ty karbonové doplňky, co vidíte na fotkách. Především kvůli nim se nezměnila maximální rychlost 300 km/h, zato přítlak je vyšší o 145 kg. Ve sprintu na stovku si okruhová raketa výrazně polepšila, z 0 na 100 km/h vystřelí za 3,9 sekundy.

Jaguar XKR-S GT stojí na lehkých dvacetipalcovích kolech, které obouvají pneumatiky Pirelli Corsa o rozměru 255/35 vpředu, respektive 305/30 vzadu. Nové disky by měly přivádět více vzduchu ke karbon-keramickým brzdám o průměru 398 mm vpředu a 380 mm vzadu, kombinované se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Sama automobilka slibuje, že i přes okruhové zaměření brzdového systému mají zůstat bez problémů použitelné i na normálních silnicích.

DOPORUČUJEME: První jízda – Jaguar XKR-SStranou nezůstal ani podvozek, který kromě tužších pružin definují závodní, výškově stavitelné adaptivní tlumiče. To všechno by mělo přispět k ještě lepší ovladatelnosti auta na okruhu a zlepšit jeho reakce na vaše pokyny volantem, které budou brysknější, než kdykoli předtím. A to i díky tomu, že řízení pochází z Jaguaru F-Type a má výrazně rychlejší převod.

Také uvnitř najdete spoustu specialit. Není to ale žádný puristický stroj plný lešenářských trubek, Jaguar i přes rozsáhlé úpravy zachoval všechno, na co jste byli u XK zvyklí. Jsou tu elektrické sedačky, navigace, dvouzónová klimatizace, ale i kvalitní stereo. K tomu přibyly panely dveří z karbonu a volant je, stejně jako sedadla, obšitý alcantarou.

Jedinou vadou na kráse je fakt, že Evropa se nedočká jediného kusu. Pětadvacet půjde do USA, pět kusů dostane Kanada. Cena by se mohla pohybovat okolo čtyř milionů korun, ale k tomu si musíte připočíst i náklady na individuální dovoz ze zámoří.

27.3.2013 9:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist