Jaguar XK66: zvláštní série je připomínkou 66. výročí představení XK120

Letos v létě sjede z produkční linky Jaguaru poslední model XK, ještě předtím však její obsluha smontuje 66 kusů speciální edice určené pro německý trh.
jaguar-xk66-zvlastni-serie-je-pripominkou-66-vyroci-predstaveni-xk120-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: archiv redakce

Jaguar je momentálně vytížen přípravou výroby kompaktního hliníkového modelu XE, který cílí na BMW řady 3 a nemalou část kapacity automobilky nepochybně vytěžuje také vývoj prvního crossoveru naznačeného konceptem C-X17. Zdálo by se, že Britové pouze expandují, pravdou ale je, že letos také jednu významnou kapitolu uzavřou.

Po více než osmi letech firma definitivně ukončí výrobu druhé generace modelu XK a alespoň prozatím nepočítá se žádnou náhradou. Než se tak ale stane, automobilka vypustí zvláštní omezenou edici nazvanou XK66.

Celkem 66 aut se stane symbolickou připomínkou šestašedesátého výročí uvedení modelu XK120 na trh, což (když budete správně počítat) vás dovede do roku 1948. Poněkud zvláštní je, že Jaguar bude tyto vozy nabízet výlučně u německých prodejců, což ale neznamená, že nebudete moci k našim západním sousedům zajet podepsat příslušnou objednávku.

Vozy budou standardně postavené na hliníkových dvacítkách a lakovány klasickou barvou British Racin Green, na přání vám však kupé nebo kabriolet nastříkají také šedivým odstínem Stratus Grey. Zvnějšku bude možné stroje identifikovat podle štítků s půlenou britskou vlajkou a číslovkou 66 umístěných na předních blatnících a pravé straně víka zavazadlového prostoru.

Součástí výbavy je rovněž jemné kožené čalounění kombinované s intarziemi z ořechového dřeva, přičemž kůže bude pokrývat také větší část palubní desky i výplně dveří. Bez dalších příplatků majitelé dostanou rovněž bi-xenonová světla, systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách, hliníková pádla řazení pod volantem, nejkvalitnější audio z nabídky či specifické koberečky.

Pod přední kapotou XK66 vycházejícího z výbavy Portfolio bude namontován výlučně vidlicový atmosférický osmiválec o objemu 5,0 litru a výkonu 385 koní ve spojení s automatickou převodovkou. Pokud dáte přednost kupé, budete si muset připravit nejméně 99 380 eur, v přepočtu cirka 2,72 milionu korun, zatímco kabriolet vyjde na minimálně 107 580 eur, tedy asi 2,95 milionu Kč.

13.3.2014 2:27| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist