Fiat 500X (2015): pětistovkový crossover s délkou 4,25 metru oficiálně odhalen

Model 500X se pouští do terénu s pohonem všech kol, 9stupňovým automatem a překvapivě i atmosférickým benzínovým čtyřválcem 2.4 Tigershark o výkonu 184 koní.

Oproti hranatému a drsně se tvářícímu sourozenci Jeepu Renegade se Fiat hlásí nejen k retru, danému „brandem“ 500, ale i k typicky italským vyváženým proporcím a stylovým detailům. K dispozici jsou dvě verze, uhlazenější městská s nižším a kompletně lakovaným předním nárazníkem a druhá s nádechem off-roadu, jejíž přední nárazník připomíná ochranný rám. K mání je osm různých typů kol od šestnácti po osmnáct palců.

Od začátku prodeje se nabízí tři motory, z nichž benzínový 1.4 Turbo disponuje technologií MultiAir 2. generace, výkonem 140 koní a pohání přední kola prostřednictvím manuálního šestikvaltu (časem dostane volitelně i šestirychlostní dvouspojku). Menší z dieselů 1.6 MultiJet II přenáší svých 120 koní na silnici stejným způsobem, zatímco dvoulitrový MultiJet II zatím posílá 140 koní na všechna čtyři kola přes devítistupňový automat; v budoucnu přibude i verze s ruční 6stupňovou převodovkou, také s pohonem všech kol.

Postupně nabídku doplní další motory. Mezi benzíny to budou 1.4 Turbo MultiAir II se 170 koňmi a vrcholný 2.4 Tigershark se 184 koňmi, oba s devítistupňovým automatem a čtyřkolkou. Naopak na dolním konci nabídky se objeví atmosférická 1.6 E-torQ se 110 koňmi, manuálním pětikvaltem a pohonem všech kol. Portfolio turbodieselů bude začínat malým 1.3 MultiJet II s 95 koňmi (5st. manuál, předokolka).

Ve Fiatu se poprvé objevuje jak devítistupňový automat, zatím známý z Jeepů, tak i dvouspojková převodovka, kterou dosud používaly výhradně Alfy Romeo. V obou případech může samozřejmě řidič dávat pokyny k přeřazení ručně. Systém pohonu všech kol funguje za normálních podmínek jako předokolka, v případě potřeby samočinně připojí zadní kola. Mimochodem, zadní náprava používá nezávislé zavěšení kol systému MacPherson.

Přepínač jízdních režimů se u Fiatu jmenuje „Drive Mood Selector“, přičemž volby Auto a Sport jsou společné pro obě verze 500X. Poslední režim se liší podle provedení – uhlazenější městská varianta zde nabízí „All weather“, terénnější pak funkci „Traction“, která nastavuje pohon všech kol (resp. trakční kontrolu u předokolek) pro náročnější podmínky.


Martin Svítil

2.10.2014 2:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist