Fiat 500X (2015): pětistovkový crossover s délkou 4,25 metru oficiálně odhalen

Model 500X se pouští do terénu s pohonem všech kol, 9stupňovým automatem a překvapivě i atmosférickým benzínovým čtyřválcem 2.4 Tigershark o výkonu 184 koní.
fiat-500x-2015-petistovkovy-crossover-s-delkou-4-25-metru-oficialne-odhalen-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: archiv redakce

Oproti hranatému a drsně se tvářícímu sourozenci Jeepu Renegade se Fiat hlásí nejen k retru, danému „brandem“ 500, ale i k typicky italským vyváženým proporcím a stylovým detailům. K dispozici jsou dvě verze, uhlazenější městská s nižším a kompletně lakovaným předním nárazníkem a druhá s nádechem off-roadu, jejíž přední nárazník připomíná ochranný rám. K mání je osm různých typů kol od šestnácti po osmnáct palců.

Od začátku prodeje se nabízí tři motory, z nichž benzínový 1.4 Turbo disponuje technologií MultiAir 2. generace, výkonem 140 koní a pohání přední kola prostřednictvím manuálního šestikvaltu (časem dostane volitelně i šestirychlostní dvouspojku). Menší z dieselů 1.6 MultiJet II přenáší svých 120 koní na silnici stejným způsobem, zatímco dvoulitrový MultiJet II zatím posílá 140 koní na všechna čtyři kola přes devítistupňový automat; v budoucnu přibude i verze s ruční 6stupňovou převodovkou, také s pohonem všech kol.

Postupně nabídku doplní další motory. Mezi benzíny to budou 1.4 Turbo MultiAir II se 170 koňmi a vrcholný 2.4 Tigershark se 184 koňmi, oba s devítistupňovým automatem a čtyřkolkou. Naopak na dolním konci nabídky se objeví atmosférická 1.6 E-torQ se 110 koňmi, manuálním pětikvaltem a pohonem všech kol. Portfolio turbodieselů bude začínat malým 1.3 MultiJet II s 95 koňmi (5st. manuál, předokolka).

Ve Fiatu se poprvé objevuje jak devítistupňový automat, zatím známý z Jeepů, tak i dvouspojková převodovka, kterou dosud používaly výhradně Alfy Romeo. V obou případech může samozřejmě řidič dávat pokyny k přeřazení ručně. Systém pohonu všech kol funguje za normálních podmínek jako předokolka, v případě potřeby samočinně připojí zadní kola. Mimochodem, zadní náprava používá nezávislé zavěšení kol systému MacPherson.

Přepínač jízdních režimů se u Fiatu jmenuje „Drive Mood Selector“, přičemž volby Auto a Sport jsou společné pro obě verze 500X. Poslední režim se liší podle provedení – uhlazenější městská varianta zde nabízí „All weather“, terénnější pak funkci „Traction“, která nastavuje pohon všech kol (resp. trakční kontrolu u předokolek) pro náročnější podmínky.


Martin Svítil

2.10.2014 2:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist