Co týden dal: ever green

I v uplynulých dnech se to na autowebu jen zelenalo. Vztah aut a životního prostředí se definitivně stává tématem číslo jedna.

Pondělí
Naše poněkud stereotypní představy o Mexiku vzaly za své, když jsme se dozvěděli, jaká tam vyrábějí auta. Zjistili jsme ovšem, že i z Fordovy továrny v belgickém Genku vyjíždějí velice zajímavé automobily.

Exotická Mastretta a propracované Mondeo však nejsou ničím ve srovnání s koncepčním BMW CS, které možná míří do výroby.

Testované Volvo V30 bojuje v poněkud odlišné kategorii, ale přitažlivost mu nikdo upírat nemůže.

Úterý
Ministři hospodářství členských zemí Evropské unie projevili více rozumu než jejich kolegové z resortu životního prostředí.

Jiný úhel pohledu na hysterickou debatu ohledně emisí osobních aut nabídl britský TopGear, zatímco Honza Koubek vyjádřil pochybnosti nad reálným potenciálem alternativních paliv.

Bývalý šéf Chrysleru pro změnu vyjádřil pochybnosti nad způsobem, jakým automobilku vedl Daimler. A celá redakce autowebu velmi hlasitě zapochybovala o duševní kondici lidí, kteří pustili do sériové výroby tohle.

Středa
Zatímco Koubek se v Polsku seznamoval s novým Nissanem Tiida, určeným pro rozvojové trhy jako Turkmenistán, Belize a Česká Republika, příbuzný model Qashqai odolával náporu deformovatelných překážek v testech Euro NCAP. A vedl si kromobyčejně zdatně.

Náporu čelí i obyvatelé New Yorku, konkrétně náporu výfukových plynů z aut taxislužby. Tamější starosta má plán, jak tuto svízel vyřešit. Očividně se inspiroval u svého londýnského kolegy. Starosta Londýna Ken Livingstone je majitelem Toyoty Prius, ač nevlastní řidičské oprávnění. Že by právě to bylo důvodem, proč se na Volkswagen Polo nevztahuje osvobození od poplatků za vjezd do centra, přestože má nižší emise než Prius?

Kia se zatím drží stranou enviromentální hysterie a v tichosti pracuje na svém prvním ostrém hatchbacku.

Čtvrtek
Jiný kraj, jiný mrav. Zatímco Ford v Americe láká zákazníky chlapáckým truckem, Škoda pro Velou Británii zvolila sladší recept.

Český importér značky Volkswagen se rozhodl obohatit zatím velmi chudou nabídku aut na zemní plyn, zatímco Jeep připravil model, kterému je notoricky známé přísloví „kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá“ úplně fuk.

Pátek
Jedničkovému BMW se nevede zle, nicméně jeho prodeje pokulhávají za očekáváním. Firma doufá, že otevře zákazníkům peněženky novým kupé.

Porsche si pohrává s myšlenkou, že postaví malý derivát Cayenne, v Číně se mezitím učí pracovat s Photoshopem.

Nějakého učitele se specializací na otevírání zavazadlového prostoru bych potřeboval i já, neboť kufr Volkswagenu Touareg se ukázal být nad moje síly.

Auta vůbec mohou člověka dostat do nečekaných situací

Když se ale chce, všechno jde. Ať už se bavíme o řízení s protézou, nebo efektivní snižování spotřeby a emisí bez problematické hybridní technologie.

Jirka Červenka

25.5.2007 3:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist