BMW 525d xDrive Sedan (2016)

Pro někoho atypický zástupce značky, pro nás model, který reprezentuje stroj, jež může těžit z obdivu a přízně lidí, kteří nedbají na opulentnost, ale vyžadují maximální kvalitu a stylovost za rozumnou cenu.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.6

Radosti

Dynamika, odhlučnění, komfort, styl

Starosti

V některých detailech už možná viditelné stárnutí modelu

BMW řady 5 jsme měli v redakci už mnohokrát a vždy se potvrdilo to, že velké sedany BMW umí, jakkoli doba těch s pohonem zadních kol, manuální převodovkou a atmosférickým řadovým benzínovým šestiválcem už je pryč – jak by si asi posteskli „pravověrní“ příznivci značky. Toto je přesný opak tradičního pojetí, má pohon všech kol, automat a pod kapotou naftový čtyřválec přeplňovaný turbem. Což může být možná, vzhledem k označení, pro někoho překvapením.

Interiér

Pohodlí, příjemné sedačky, ovládání takové, jaké u BMW známe a od BMW očekáváme, kvalitní materiály, příjemné ovládání intuitivní, téměř dokonalé. Jen grafika navigace, abych se vrátil k narážce v úvodu, možná vypadá lehce staromódně vzhledem k tomu, jakou grafiku můžeme leckdy vídat u jiných systémů. Ale to je vážně už hnidopišství.

Pohon

O pohon se tedy stará přeplňovaný čtyřválec a popravě, pokud víte, že pod kapotou „scházejí“ dva válce, asi budete trpět pocitem, že jste o něco ochuzeni, ovšem neprávem. Motor má výkon 218 koní a točivý moment 450 Nm, což jsou hodnoty už také notoricky známé. Auto díky nim není nespoutaně divoké, ale kultivovaně rychlé určitě. Jsou sice okamžiky kdy si možná řeknete, že „teď by to chtělo ještě masivnější pružné zrychlení,“ pravdou ale zůstává, že to už jedete daleko za hranicemi legálních rychlostí.

Spotřeba

Řekněme osm litrů, dalo by se jezdit asi i za méně, ale to by se musel jeden hlídat s nohou na plynovém pedálu. Víc není co dodávat, tohle auto vás nijak nevysaje, náklady na palivo, tedy naftu, mohou být velmi přijatelném a to bez omezování se ohledně jízdní dynamiky.

Ovladatelnost

Je to BMW řady 5 v moderním pojetí, s pohonem všech kol, takže možná postrádá určitou bezprostřednost, nicméně vzhledem k jiným značkám jde o ukázku toho, jak může vypadat pohodlný velký sedan, který neupírá řidiči a posádce na komfortu, a přesto nabízí zajímavé zážitky. S detaily vás odkážu na některý z minulých testů, ať nepíši dokola stále to samé.

Verdikt

BMW 5 se mění jen velmi pomalu, respektive cizeluje detaily, odstraňuje méně silná místa. Toto auto je důkazem, že sice vedle aktuálně nové třídy E od Mercedesu vypadá řada 5 jako méně solventní příbuzný, který přijel do velkoměsta z chudé horské samoty ve starém saku, nicméně to se jistě s příchodem nové generace změní. A vozu nelze nepřiznat vynikající jízdní vlastnosti, bezprostřednost, se kterou nabízí svůj um transportovat a pobavit, a zároveň nesedřít svého provozovatele z kůže. Je to zkrátka dobré auto.

20.7.2016 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist