Bentley Mulsanne Hybrid (2014): první benzín-elektrický vůz z Crewe se ukáže v Pekingu

Luxusní značka Bentley má svou první dobíjecí hybridní pohonnou jednotku. První platformou pro její odzkoušení je Mulsanne.

Zákazníci britské manufaktury Rolls-Royce onehdy své oblíbené značce jasně vzkázali, že si v portfoliu v žádném případě nepřejí elektromobily. Naprosto tichá jízda sice byla v pořádku, nehodlali však akceptovat dlouhé časy nabíjení akumulátorů. Jak klientela dnes už konkurenční automobilky Bentley přijme poněkud méně kontroverzní, přesto však pro Crewe zcela neobvyklou kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru, zjistíme pravděpodobně už velmi brzy.

Britská firma instalovala svůj první benzín-elektrický pohon rovnou do své nejprestižnější limuzíny Mulsanne a jako koncept jej bude prezentovat na blížícím se pekingském autosalonu. K technice pod přední kapotou se tiskové prohlášení nezabývá, bylo však řečeno, že vůz nabídne o 25 procent vyšší výkon a až o 70 procent nižší emise oxidu uhličitého ve srovnání se standardním modelem, který je poháněný biturbo osmiválcem o objemu 6,75 litru.

Informaci o navýšení výkonu bychom v zásadě mohli věřit, takže pokud dnes V8 sériového modelu produkuje 512 koní, kombinovaný výkon hybridní varianty by měl stoupnout na rovných 640 koní. Pokud jde o ty emise, papírově vypadají hezky, v realitě všedního dne však s adekvátním snížením ekvivalentní spotřeby počítat nelze.

Mulsanne je dobíjecí hybrid a čistě na baterie by měl zvládnout ujet 50 kilometrů. Normovaný test NEDC však s jízdou po vybití baterek počítá jen minimálně a emise za vyrobenou elektrickou energii zcela ignoruje. Výsledek? Prostým propočtem vychází, že by 2,7tunový kolos měl v průměru jezdit za 5,0 litru na 100 kilometrů. Možná na některé jiné planetě, s naší gravitací však asi těžko. Pokud nám je známo, účinnost spalovacích motorů přes noc obvykle logaritmickou řadou nestoupá.

Proč Bentley něco takového dělá, není těžké uhodnout. Ani Britové, potažmo mateřský koncern VW nemají chuť platit nesmyslné pokuty do bruselské kasičky a toto je jedno z řešení, jak se jim vyhnout. Asi tušíte, že to neskončí pouze u konceptu a už vůbec ne pouze u modelu Mulsanne, což přiznává i Crewe. Šéf Bentley Wolfgang Schreiber přiznal, že do konce dekády bude tato hybridní technika k mání pro 90 procent všech nabízených vozů a to se nepochybně bude týkat také chystaného SUV.

10.4.2014 9:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist