Bentley Continental GT a GTC V8 S: eSko posiluje na 528 koní

Britská manufaktura z Crewe posiluje čtyřlitrové biturbo od Audi. Pod kapotou Continentalu GT a GTC v nové verzi S má nyní 528 koní.

Dvakrát přeplňovaná pohonná jednotka 4.0 TFSI se systémem deaktivace válců se v rámci koncernu VW dostala nejen za jednodílné masky se čtyřmi kruhy a třeba i pod kapotu 700koňového hybridu, ale v rámci sdílení komponentů jej od prosince 2011 najdete také v Bentley Continental GTGTC.

Německý motor má v britských vozech výkon 507 koní při 6000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 660 newtonmetů při 1700 ot./min., v tuto chvíli jej však už můžeme považovat za základní verzi. Počátkem příštího roku jej totiž doplní mírně silnější varianta, která se bude montovat do obou karosářských verzí Continentalu s přídomkem S.

Automobilka navýšila výkon agregátu na 528 koní a 680 newtonmetrů při identických otáčkách, což na první pohled možná vypadá pouze jako akademická záležitost, nicméně čas akcelerace „eSka“ se podařilo poměrně výrazně vylepšit ze 4,8 na 4,5 sekundy v případě kupé a z 5,0 na 4,7 vteřiny u kabrioletu. Mírně vzrostla také maximálka obou aut. Uzavřený model může nyní jet 309 místo 303 km/h a GTC S se posunulo z 301 na 308 km/h.

Lepší dynamika v přímce však není vším, čím se Bentley může pochlubit a připomíná rovněž nově naladěný podvozek. V zájmu zvýšení stability v zatáčkách konstruktéři snížili světlou výšku o deset milimetrů a zároveň zvýšili tuhost vzduchového pérování o 45 procent vpředu a 33 procent vzadu. Pevnost silentbloků hliníkových závěsů byla zvýšena až o 70 procent, zatímco tuhost zadního zkrutného stabilizátoru posílila o 54 procent.

Více odezvy ve volantu by mělo přinést jednak překalibrované řízení vybavené novým softwarem a 2,6 otáčkami od dorazu k dorazu ale i drobné změny v nastavení příklonu a sbíhavosti předního zavěšení tvořeného dvojitými lichoběžníkovými rameny. Standardní ocelové brzdy mají průměr 405 a 335 mm, za příplatek bude k mání odvrtaná karbon-keramika s průměrem 420 a 356 mm. GT a GTC S zvnějšku spolehlivě rozpoznáte podle přidaného „lízátka“ pod předním nárazníkem, nástavců pod prahy a přepracován byl též zadní difuzor.

Pokud máte chuť objevovat další drobnosti a finesy vozu, jeho veřejná prezentace proběhne už během pár dní ve Frankfurtu, k zákazníkům se pak auto dostane počátkem roku 2014.

4.9.2013 10:43| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist