Audi A7 a S7 Sportback (2015): ingolstadtská sedmička je po faceliftu, poznáte ji podle LED

(+ videa) Největší liftback automobilky Audi ve variantách A7 a S7 byl podroben rozsáhlejší modernizaci v polovině svého životního cyklu. Výkonově posílil až na 450 koní.

Německý Sportback se čtyřmi kruhy na přídi a označením A7 se prodává od léta 2010, respektive od roku 2012 v případě výkonnější varianty S7 a podle Audi i obvyklých měřítek nadešel čas na jejich výměnu. Pochopitelně ne kompletní, nástup nové generace obyčejně neprobíhá dříve než po šesti letech, nicméně facelift řady vtěsnané mezi modely A6 a A8 asi nikoho neurazí.

Do análů se tato modernizace slovy jako „radikální“ nebo „rozsáhlá“ určitě nezapíše, sami ale nejspíše poznáte, že k jistým změnám na vnějším vzhledu tady došlo. A7 a S7 se svou přepracovanou přídí nyní připomínají nové kupé TT. Jde především o masku chladiče s ostřejšími úhly a jiným uspořádáním lamel ale také o nově tvarovaná přední světla, která budou ve vyšších výbavách osvětlovat silnice výlučně pomocí LED.

Vynechat nemůžeme ani interiér, který také doznal několik drobných úprav. Automobilka nyní nabízí pět nových barev sedadel, přibyly nové materiály a součástí výbavy můžou být rovněž intarzie sestávající z hliníkových lišt a lakovaného ořechu.

Pokud jde o motorizace, ke slovu se dostávají modernizované a papírově úspornější šestiválcové diesely 3.0 TDI o výkonu 218 a 272 koní, které jsme vám již představili před pár týdny, takže asi zbývá už jen dodat, že slabší varianta s pohonem předních kol dokáže v podmínkách normovaného testu jezdit v průměru jen za 4,7 litru na 100 kilometrů.

Nezapomněli jsme ani na nejsilnější naftový třílitr TDI s dvojicí turbodmychadel, jehož výkon stoupl z 313 na okrouhlejších 320 koní a který nadále spolupracuje výlučně s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol quattro. Zajímavé je, že Audi kompletně vypouští z nabídky modelů s pohonem předních kol převodovky s plynule měnitelným převodem multitronic a místo nich nasazuje modernizované sedmistupňové dvouspojkové skříně S tronic.

Příznivce osmiválcových jednotek by mohlo potěšit navýšení výkonu přiostřeného modelu S7, jehož 4.0 TFSI biturbo teď místo 420 koní vyprodukuje 450 koní a kvůli snížení emisí CO2 operuje se systémem odpojování válců COD (Cylinder on Demand).

Rozjezd výroby a zahájení prodeje nebude Audi nějak zvlášť odsouvat. První auta by měla být dostupná již v létě, přičemž základní cena v Německu startuje na částce 51 300 eur za A7 a 82 300 eur za typ S7.

22.5.2014 3:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist