Frontální útok: Audi S6, S7 a S8 přijíždí

Audi vypouští hned čtyři nové modely s písmenem S v názvu. Mají nový úspornější dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu až 520 koní.

Na autosalonu ve Frankfurtu se předvedou nové modely Audi S6, Audi S6 Avant, Audi S7 Sportback a Audi S8, které mají zcela nový dvakrát přeplňovaný benzínový osmiválec. Například v S6 a S8 nahrazuje předchozí atmosférický desetiválec z Lamborghini a důvod je jasný – emise a spotřeba. Nový motor je totiž až o čtvrtinu úspornější.

Audi S6 a S6 Avant
Stejně jako obyčejný model Audi A6 bude i model S6 v nabídce v provedení sedan a kombi (pojme až 1680 litrů nákladu). Nový osmiválec 4.0 TFSI má v Audi S6 výkon 420 koní a točivý moment dosahuje na 550 Nm (je k dispozici mezi 1400 a 5300 ot./min.). Pohon všech kol a automatická převodovka jsou samozřejmostí a na stovku se auto dostane za 4,8 sekundy, kombík je pak o desetinku „pomalejší“.

Maximální rychlost je sice omezena na 250 km/h, ale po odstranění omezovače auta s třístovkou problém mít nebudou. Důležitá, aspoň tedy z hlediska legislativy, je spotřeba. I díky systému stop/start podle normovaného cyklu spotřebují modely S6 9,7 litru na 100 km, kombík opět o jednu desetinku více.Zcela zásadní novinka u osmiválce 4.0 TFSI je systém „Cylinder on demand“. Ne, nejedná se o pocity majitele tříválcové Fabie, který se urputně snaží v kopci udržet rychlost. Jedná se o systém vypínání válců. Při částečném zatížení motor jede jen na čtyři válce a v tom okamžiku se zapíná režim ANC (Active Noise Cancellation), který monitoruje zvuk v kabině pomocí čtyř mikrofonů. Pokud počítač vyhodnotí nežádoucí zvuky, auto samo přes audio systém vyšle zvukové vlny, které tento hluk eliminují.

Audi na akustice zapracovalo velmi rozsáhle. Nový motor tak má například aktivní silentbloky omezující nízkofrekvenční vibrace a také klapky ve výfuku, které pomáhají navodit tu správnou atmosféru. Zvuk sice bude jiný oproti původnímu desetiválci 5,2 litru od Lamborghini, ale o charakter snad motor nepřijde.Audi S7 Sportback
Technika pod kapotou modelu Sportback je stejná jako v S6 a S6 Avant. Motor posílá na všechna kola přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku S Tronic a sportovní zadní diferenciál výkon 420 koní a točivý moment 550 Nm. Audi S7 Sportback pak umí stovku za 4,9 sekundy, maximální rychlost má omezenou na 250 km/h a spotřebuje 9,7 l/100 km.

Audi S8
Limuzína S8 jde s výkonem trochu dál (lépe řečeno výš). Osmiválec 4.0 TFSI s dvěma turby ve velkém autě produkuje celkem 520 koní výkonu a hlavně 650 Nm točivého momentu, který putuje z klikové hřídele v 1700 ot./min. a do 5500 ot./min. nepoleví.Audi S8 zrychlí na stovku za „supersportovních“ 4,2 sekundy a nebýt omezovače u 250 km/h, těžko říci, kde by se ručička rychloměru zastavila. Audi také tvrdí, že spotřeba z původních 13,2 litru u desetiválce o výkonu 450 koní klesla na 10,2 litru. Stejně jako modely S6 má i limuzína Audi S8 systém omezující vibrace a nežádoucí hluk v interiéru a její motor rovněž umí jezdit jen na čtyři válce, aby pomáhal šetřit palivo.Systém „Cylinder on demand“, tedy přeloženo jako válce na požádání, se dnes začíná v tomto segmentu docela rozmáhat. Už ho má i nový osmiválec 5,5 litru v některých modelech Mercedes-Benz AMG, kde se jmenuje Cylinder Management. V USA ho už nějaký čas používá Chrysler. Uvidíme, jak bude fungovat v praxi.

Více informací se dozvíme ve Frankfurtu a také bychom měli mít přesnější přehled o cenách. Nicméně už teď je jasné, že výbava všech zmíněných modelů bude poměrně bohatá, i když za ty největší „hračky“ si bude muset zákazník přeci jenom připlatit.

autoweb.cz

31.8.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist