autoweb.cz > sportovní vozy > Korres Project 4: 500 koní a tajné terénní vlohy
Korres Project 4: 500 koní a tajné terénní vlohy
Doplněno 12.45: Podívejte se na videosnímek pod článkem, jak propracovaný je podvozek tohoto vozu a co dokázaly na silnici i v terénu testovací prototypy. Vývoj údajně trval téměř deset let, převodovka vnikla v režii hlavního konstruktéra a podle jednoho z členů týmu jde o něco jako mix Jeepu Wrangler a Porsche 911.
Řecko svým automobilovým průmyslem zrovna proslulé není, přesto ale i zde někteří touží po splnění svých vlastních snů na čtyřech kolech. Jedním z těch, kterým se to podařilo, je nám neznámý návrhář Dimitris Korres.
Svůj koncept sportovního vozu s délkou 3920 mm, šířkou 1960 mm, výškou jen 1250 mm a rozvorem náprav 2560 mm pojmenoval Project 4 a přestože jeho tvary nejsou nijak mimořádné, konstrukce obvyklá není.
Pokud jsou informace od kolegů z řeckého Autoblogu správné, vůz je schopen díky svému adaptivnímu odpružení měnit světlou výšku v rozmezí až 400 mm. O jeho offroadových schopnostech nic nevíme, k jinému účelu než jízdě v terénu ale tato transformace zřejmě neslouží (ostatně podívejte se na ten robustně vypadající odkrytý podvozek).Systém pohonu zdroje neuvádí, motor však konkretizují. Project 4 o hmotnosti 1600 kg dostal atmosférický sedmilitrový osmiválec o výkonu přes 500 koní (zřejmě z produkce GM), který stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost rovných 300 km/h.
Mluvit o něčem jako je cena případně komerční využití, je asi hodně předčasné, co bude dál, se však dozvíme zřejmě už o nejbližším víkendu. Dimitris Korres totiž hodlá představit svůj stroj na okruhu Tatoi v rámci tradičního setkání veteránů.