Představení účastníků MS F1 2006: 1.díl – RENAULT

Cíl: Obhajoba titulů

Ohlédnutí za sezónou 2005 :
Fernando Alonso přepisoval historické tabulky poté co se stal mistrem světa ve věku 24 let, 1 měsíc a 28 dní – překonal letitý rekord Emersona Fittipaldiho z roku 1972. Titul si zajistil s předstihem po GP Brazílie, spolu s Giancarlem Fisichellou v posledním závodě vybojovali první titul v Poháru konstruktérů pro Renault.Tým byl na sezonu kvalitně připraven, díky Fisichellově prémiovému vítězství a Alonsovu následnému vítěznému hatricku rázně vykročil k vítězství v mistrovství světa. Pouze rychlejší McLareny jim komplikovaly cestu za tituly, těm však chyběla lepší spolehlivost Renaultu. Vůči ostatním soupeřům si však udržovali náskok po celou sezónu, takže i občasné výpadky v bodování (Kanada, Maďarsko) ustáli bez větších problémů. Především častějším bodováním obou jezdců nakonec získal Renault Pohár konstruktérů na úkor McLarenu.Na své konto si Renault v minulé sezóně připsal 8 vítězství (Alonso 7x, Fisichella 1x), 191 bodů (Alonso 133 bodů – 1., Fisichella 58 bodů – 5.) a 7 pole position (Alonso 6x, Fisichella 1x)Bonus: Přepis rádiové komunikace mezi boxy a piloty při GP Brazílie 2005
KLIKNI ZDE
Změny v týmu:
Na konci roku 2005 tým opustil testovací jezdec Franck Montagny, do pozice třetího jezdce byl potvrzen Heikki Kovalainen.Poprvé byla použita sedmistupňová převodovka. Tým po experimentech s různými úhly rozevření válců (111° nebo 72°), letos navrhl motor s úhlem 90°.Silné stránky:
Tým disponuje silnou jezdeckou dvojicí – čerstvý mistr světa Alonso je rychlým a na svůj věk dostatečně zkušeným jezdcem. Taktickou jízdou si udržoval náskok z první části sezóny a nenechal se vyprovokovat k chybám jednoznačně rychlejším Räikkönenem. Fisichellovi by měl prospět více jak rok strávený u tohoto týmu, pokud bude dostatečně rychlý, mohl by počítat s větší podporou Renaultu (z důvodu předčasně oznámeného Alonsova přestupu k McLarenu).Stabilita vítězné sestavy na klíčových postech byla zachována. Oddělení zabývající se vývojem šasi v britském Enstone dokáže připravit zpravidla dobře ovladatelné šasi, šetrné k pneumatikám. Oddělení konstrukce a výroby motorů ve Viry-Châtillon se dokázalo přizpůsobit koncepčním změnám, stejně jako náročnějším pravidlům z hlediska spolehlivosti.Slabé stránky:
Nepříjemným faktem je tlak mateřské automobilky na kvalitní výsledky – v případě neúspěchů může hrozit nejistota případného odchodu z F1. Výhled na sezónu 2006:
Tým je připraven k nelehkému úkolu obhajoby titulů, bude se ovšem muset vypořádat s tvrdší konkurencí než v loňském roce. Výkony v předsezónních testech byly na špičkové úrovni, problémy se spolehlivostí byly vyjimečné.
Mild Seven Renault F1                                 Startovní číslo č.1:Fernando Alonso Startovní číslo č.2:Giancarlo Fisichella Třetí jezdec, testovací pilot :Heikki Kovalainnen Prezident týmu:Patrick FaureŠéf týmu:Flavio Briatore Technický ředitel:Bob Bell Šéfkonstruktér:Tim Densham Hlavní aerodynamik: Dino Toso Sportovní ředitel:Steve NielsenŘeditel oddělení motorů:Robert WhiteŘeditel vývoje: Denis ChevrierVůz:Renault R 26První test na dráze:10. ledna 2006 v JerezuMotor:Renault RS 26Vývoj:od září 2004První test ve voze:v lednu 2006Pneumatiky:MichelinPalivo:Elf
Web :          www.renaultf1.com/en/                         

Tomáš Krejčík

27.2.2006 1:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist