Představení účastníků MS F1 2006: 1.díl – RENAULT

Cíl: Obhajoba titulů

Ohlédnutí za sezónou 2005 :
Fernando Alonso přepisoval historické tabulky poté co se stal mistrem světa ve věku 24 let, 1 měsíc a 28 dní – překonal letitý rekord Emersona Fittipaldiho z roku 1972. Titul si zajistil s předstihem po GP Brazílie, spolu s Giancarlem Fisichellou v posledním závodě vybojovali první titul v Poháru konstruktérů pro Renault.Tým byl na sezonu kvalitně připraven, díky Fisichellově prémiovému vítězství a Alonsovu následnému vítěznému hatricku rázně vykročil k vítězství v mistrovství světa. Pouze rychlejší McLareny jim komplikovaly cestu za tituly, těm však chyběla lepší spolehlivost Renaultu. Vůči ostatním soupeřům si však udržovali náskok po celou sezónu, takže i občasné výpadky v bodování (Kanada, Maďarsko) ustáli bez větších problémů. Především častějším bodováním obou jezdců nakonec získal Renault Pohár konstruktérů na úkor McLarenu.Na své konto si Renault v minulé sezóně připsal 8 vítězství (Alonso 7x, Fisichella 1x), 191 bodů (Alonso 133 bodů – 1., Fisichella 58 bodů – 5.) a 7 pole position (Alonso 6x, Fisichella 1x)Bonus: Přepis rádiové komunikace mezi boxy a piloty při GP Brazílie 2005
KLIKNI ZDE
Změny v týmu:
Na konci roku 2005 tým opustil testovací jezdec Franck Montagny, do pozice třetího jezdce byl potvrzen Heikki Kovalainen.Poprvé byla použita sedmistupňová převodovka. Tým po experimentech s různými úhly rozevření válců (111° nebo 72°), letos navrhl motor s úhlem 90°.Silné stránky:
Tým disponuje silnou jezdeckou dvojicí – čerstvý mistr světa Alonso je rychlým a na svůj věk dostatečně zkušeným jezdcem. Taktickou jízdou si udržoval náskok z první části sezóny a nenechal se vyprovokovat k chybám jednoznačně rychlejším Räikkönenem. Fisichellovi by měl prospět více jak rok strávený u tohoto týmu, pokud bude dostatečně rychlý, mohl by počítat s větší podporou Renaultu (z důvodu předčasně oznámeného Alonsova přestupu k McLarenu).Stabilita vítězné sestavy na klíčových postech byla zachována. Oddělení zabývající se vývojem šasi v britském Enstone dokáže připravit zpravidla dobře ovladatelné šasi, šetrné k pneumatikám. Oddělení konstrukce a výroby motorů ve Viry-Châtillon se dokázalo přizpůsobit koncepčním změnám, stejně jako náročnějším pravidlům z hlediska spolehlivosti.Slabé stránky:
Nepříjemným faktem je tlak mateřské automobilky na kvalitní výsledky – v případě neúspěchů může hrozit nejistota případného odchodu z F1. Výhled na sezónu 2006:
Tým je připraven k nelehkému úkolu obhajoby titulů, bude se ovšem muset vypořádat s tvrdší konkurencí než v loňském roce. Výkony v předsezónních testech byly na špičkové úrovni, problémy se spolehlivostí byly vyjimečné.
Mild Seven Renault F1                                 Startovní číslo č.1:Fernando Alonso Startovní číslo č.2:Giancarlo Fisichella Třetí jezdec, testovací pilot :Heikki Kovalainnen Prezident týmu:Patrick FaureŠéf týmu:Flavio Briatore Technický ředitel:Bob Bell Šéfkonstruktér:Tim Densham Hlavní aerodynamik: Dino Toso Sportovní ředitel:Steve NielsenŘeditel oddělení motorů:Robert WhiteŘeditel vývoje: Denis ChevrierVůz:Renault R 26První test na dráze:10. ledna 2006 v JerezuMotor:Renault RS 26Vývoj:od září 2004První test ve voze:v lednu 2006Pneumatiky:MichelinPalivo:Elf
Web :          www.renaultf1.com/en/                         

Tomáš Krejčík

27.2.2006 1:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist