TVR Sagaris

Auta od proslulé soukromé značky TVR si nikdy nemohla stěžovat na nedostatek agresivity, ale tohle jí má opravdu na rozdávání.

Anglická firma TVR patří k největším a nejúspěšnějším soukromým výrobcům speciálních aut na světě a od začátku si udělala velké jméno známá lehkostí konstrukce, neotřelým designem a největšími motory, které se jí do odlehčených karosérii vešly. V posledních letech proslula hlavně díky modelům Cerbera, Tuscan, Tamora a naposledy T350C, který posloužil jako základ k silničnímu/závodnímu speciálu Sagaris.

Díky prodejním úspěchům a z toho plynoucích ziskům se TVR od ostatních maloobjemových výrobců odlišuje i tím, že si vyrábí vlastní přístroje a spínače, které dávají interiérům nezaměnitelný charakter, ale také motory a převodovky, což je opravdu ojedinělé. Sagaris má být podle TVR už z výroby připraven na okamžité nasazení do závodů a na jeho proděravělé kompozitové karosérii je to vidět. Její konstrukce je založená na pevném prostorovém rámu s integrovaným ochranným rámem a zaručuje za všech podmínek maximální pevnost a ochranu při nehodě.

Vedle sériového T350C vypadá Sagaris jako žiletkou prosekaný model z papíru, ale veškeré průduchy, žebrování, spoilery a difuzory jsou funkční a všechny směřují ke zlepšení přítlaku a stability ve vysokých rychlostech. Střecha je dokonce na správném místě vyboulená, aby se dovnitř pohodlně vešel řidič s helmou. Sagaris se ale odlišuje i tvrdším odpružením a širším rozchodem kol pro ještě výraznější projíždění zatáček. Jak se na okruhové auto sluší, kola jsou vpředu i vzadu zavěšena na nezávislých lichoběžnících.

Čtyřlitrový řadový šestiválec má výkon 400 koní a je převzatý z Tuscanu S. Od něj si Sagaris vypůjčil i odlehčené karbonové výfuky, které jsou však kvůli krátkému zadnímu převisu instalovány napříč. Díky použití hliníku, karbonu a dalších výspělých materiálů se Sagaris při vážení nepřehoupne přes rysku 1100 kg, se kterými má zrychlovat z nuly na 96 km/h za necelé 4 sekundy a na rovince vytáhnout až 320 km/h.

Speciální důraz na aerodynamiku je ze předního pohledu vidět hlavně na blatnících v oblasti kol. Široké průduchy mají omezovat vznik vztlaku v oblasti kol ve vysokých rychlostech a takové opatření dnes můžete vidět na řadě okruhových aut. Průduchy na kapotě jsou řízeny termostatickým ventilem a za studeného počasí nebo při krátké jízdě zůstávají zavřené. Otevírají se pouze při vysoké námaze motoru, kdy dochází k větším nárokům na chladicí systém. Na straně spolujezdce jsou na kapotě dodatečné otvory, které odvádějí přebytečné teplo od výfukového potrubí.

Charakter interiéru určuje ojedinělé uspořádání přístrojů a jejich povrchová úprava, která se nepodobá ničemu jinému, co můžete spatřit u jiných značek. Tříramenný kožený volant se výborně drží, ale kvůli širokému tunelu převodovky jsou pedály mírné vyosené do strany. Když otočíte klíčkem do první polohy, všechny přístroje se aktivují a jejich ručičky opíšou celou svoji dráhu, než se ustálí zpět na začátku. Motor startuje se silným rachocením a za studena se mu do otáček moc nechce. Jakmile se však zahřeje, ochotně se vytáčí až do osmi tisíc otáček.

V ceně 50 tisíc liber (kolem 2,5 milionu Kč) jsou v základní výbavě zahrnuty i kožené sedačky a karbonové doplňky interiéru. Pokud projeví zákazníci zájem, do výroby se možná dostane i přeplňovaná verze s výkonem 500 koní.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modelucca 2 450 000 Kč
3.5.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist