Test Opel Movano 2.2 CDTi: Dělňas jako řemen

Opel Movano stojí nově na základech Fiatu Ducato. Jak se s ním žije?
img_7785-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7.6

Ve světě pracovních dodávek je to samý románek. Čert aby se v tom vyznal, které značky spolu zrovna kooperují a který model je se kterým příbuzný. Automobilky se rozcházejí, aby se zase po pár letech znovu sešly. Nicméně hlavní myšlenkou je úspora nákladů. A tak je to vlastně správně.

Díváte se na nový Opel Movano, který, jak praví webové stránky výrobce, „je ten pravý německý nástroj pro vás“. Jenže to není tak úplně pravda. Pravý možná je, to záleží na vašich preferencích, ale rozhodně není německý.

Čtěte také: Ford Pro jde na trh. Projeli jsme nový E-Transit (první jízdní dojmy)

Nové Movano má totiž italské kořeny. Podle fotek jste zřejmě poznali, že aktuální generace, která se prodává od roku 2021, stojí na základech Fiatu Ducato. A to je mezi pracovními dodávkami pojem. Předchozí generace Movana vycházela z Renaultu Master.

Movano však neztratilo nic ze své variability. Vybírat můžete ze čtyř délek a třech výšek, karoserii van, kombi nebo valník, zkrátka klasika jako všude jinde, jen s drobnými rozdíly.

Pod kaptou potom pracuje známý odolný motor 2.2 CDTi, který je naladěný ve třech verzích: 120 koní a 310 Nm, 140 koní a 340 Nm a nakonec 165 koní a 370 Nm. Existuje také elektrické Movano-e s 90kW motorem a 37kWh baterií.

Já jsem týden jezdil se 140koňovou verzí v jedné z menších karoserií. A svezení to bylo fajn. Když k tomu přistupujete, že je to prostě levná pracovní dodávka.

Na komfort a asistenční systémy prémiového Mercedesu Sprinter, Volkswagenu Crafter nebo i Fordu Transit prostě nemá, tohle je o poznání jednodušší stroj. Zato také levnější.

V interiéru na vás čeká už notně zastaralý design a pozice za volantem není zrovna nejpohodlnější. Se svými 185 cm bych potřeboval sedačku posunout ještě trochu dozadu a také sklopit opěradlo, jenže už narážím na stěnu za sebou.

Volant je potom pouze teleskopický a dost naležato jako v autobuse. Řadicí páka, která je hned po ruce, zase není nejpřesnější. Tady by tomu slušel automat, nicméně Movano jezdí pouze se šestistupňovým manuálem. Alespoň je příjemně odstupňovaný.

Potěšilo mě ale hodně jednoduché a přehledné ovládání. Tempomat na velké páčce pod volantem je perfektní. Stejně tak přední dveře, které se otevírají doslova dokořán, téměř do pravého úhlu. Takže nastupování je hračka.

Jízdní vlastnosti? Je to prostě dodávka, takže se trochu natřásá, s prázdným nákladovým prostorem poskakuje a do zatáček musíte raději opatrně. Ale znáte to, stejně je to nejrychlejší auto na světě, protože je to přeci bílá dodávka.

Potěší spotřeba nafty, která při vyhlídkovém tempu činí pěkných 7,5 l/100 km, dlouhodobě potom 8,3 litrů. A pochopitelně také pořizovací cena. Ta startuje na 565 900 Kč bez DPH, ale může se vyšplhat na 1,2 milionu v největší variantě.

Navíc dostanete záruku na 5 let nebo 200 000 km. A příslib dlouhé trvanlivosti. Vždyť tahle auta najíždějí i tři čtvrtě milionu a pořád fungují.

28.11.2022 9:53| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist