Škoda chce vyrábět dvakrát více aut než dnes!

Šéf automobilky vidí největší příležitosti k růstu v Číně, Rusku a Indii.

Škoda Auto plánuje další expanzi a do roku 2010 by chtěla vyrábět skoro o polovinu více vozů než dnes. V rozhovoru s agenturou Reuters to řekl šéf automobilky Detlef Wittig. S největším nárůstem výroby však nepočítá v Česku, ale v nových provozech, které zřídila v zahraničí.

Škoda je největším českým vývozcem a je součástí koncernu Volkswagen. Na rozmach VW ve východní části Evropy měla největší vliv, ale podle Wittiga svůj další růst sází na země dál na východ. „Jednou z největších změn bude to, že se staneme zahraničním výrobcem a budeme se silně angažovat na rozvíjejících se trzích, jako je Čína, Indie či Rusko. Nejsilnější růst se totiž bude odehrávat právě na těchto trzích,“ řekl Wittig.

Škoda měla v loňském roce tržby přes 200 miliard Kč a největší odbyt má v západoevropských zemích. Zatímco v roce 2006 vyrobila 556 347 aut, na letošní rok počítá s prodejem asi 616 000 vozů. „Předpokládám, že tento růst bude pokračovat i v příštích třech, čtyřech, pěti letech. Možná to nebude takovým tempem, umím si ale představit, že bychom mohli očekávat růst někde od pěti do deseti procent. Kolem roku 2010 se budeme schopni dostat na 800 000 vozů,“ doplnil Wittig.

Jen v letošním roce by Škoda chtěla v Číně vyrobit 30 000 aut a postupně se dostat až na 100 000 kusů ročně. V Rusku chce do roku 2010 ročně vyrábět 50 000 až 60 000 automobilů, a podobně v Indii uvažuje o zvýšení výroby z nynějších asi 20 000 na 40 000 až 50 000 vozů ročně.

Od roku 1991, kdy Škodu převzal Volkswagen, firma do svého rozvoje investovala asi 3,9 miliardy eur (asi 112 mld. Kč). Volkswagen učinil ze zastaralého podniku s nevalnou pověstí prosperující automobilku, která se prosadila na trzích v západní Evropě i jinde. V nadcházejících letech má Škoda v plánu investovat 300 až 400 milionů eur ročně.

Dnes Škoda vyrábí čtyři modelové řady: Fabia, Roomster, Octavia a Superb. Podle Wittiga však zvažuje rozšíření o další modely a ohledy při tom bude brát na potřeby lidí na rozvíjejících se trzích. Wittig také řekl, že management není spokojen s vývojem kurzu koruny, která od začátku roku vytrvale zpevňovala. Čím vyšší je kurz, tím složitěji se totiž vývozci na zahraničním trhu prosazují, což neplatí jen o Škodě, ale o mnoha dalších firmách, které se orientují na vývoz.

autoweb.cz, ČTK

26.6.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist