Peugeot 207 SW

Modelová řada dvěstěsedmičky je kompletní, Peugeot představuje nejmenší kombík se skleněnou střechou.

Pokud jste to nepostřehli, zkratka SW znamená Sky Window, čili střechu prosklenou od předních až nad zadní sedadla. Ze zkušenosti s předchozími modely značky musím říct, že je to velmi příjemný nápad, v autě vytváří vzdušnou a prostornou atmosféru a když příliš pálí slunce, dá se zatáhnout běžným čalouněním.

Kombík přichází daleko dříve po představení modelu 207, než tomu bylo v případě jeho předchůdce, 206 SW. Ten se totiž velmi osvědčil, stal se nejprodávanějším vozem segmentu hned v roce svého uvedení na trh. Dvěstěsedmička se přidá k hatchbacku, otevřenému 207 CC a přiostřenému 207 RC a završí tak modelovou řadu. V příštím roce chce Peugeot prodat 98 tisíc kombíků, z toho přes polovinu (56%) by měly tvořit diesely.

Peugeot 207 velká fotogalerie

Peugeot 207 fotogalerie

Na většině západních trhů se 207 SW objeví už 5. července, zbytek Evropy si musí počkat do září. Hlavní předností nového modelu bude pochopitelně větší a využitelnější vnitřní prostor. Při délce 4156 mm je o 11,9 cm delší, než hatchback, přičemž celý nárůst připadá na zadní převis – rozvor náprav se nezměnil. Na zádi nelze přehlédnou designový odkaz na ostatní kombíky značky, zejména pak na nepříliš úspěšný model 1007. Na střeše najdete příplatkové nosníky, tvarově prakticky shodné s těmi, které jsme viděli na konceptu 207 Outdoor – jen už nejsou z průhledného oranžového plastu.

Zavazadlový prostor má objem 428 litrů, což je o užitečných 188 litrů víc, než hatchback. Zadní sedadla se podle tiskové zprávy dají složit jednou rukou a vytvoří absolutně rovnou podlahu. V pátých dveřích najdete samostatně otevírané okno. Neklesající linie střechy umožnila posunout zadní sedadlo výš, takže je z něj lepší výhled dopředu.

Pod kapotou najdete tři benzínové motory 1.4 (75 koní), 1.4 VTi (95 koní) a 1.6 VTi (120 koní), nebo jeden ze dvou turbodieselů 1.6 HDi (90 koní) a 1.6 HDi FAP (110 koní). K benzínové šestnáctistovce se bude za příplatek nabízet automatická převodovka s manuální volbou stupňů, jinak je všude manuál.

V blízké budoucnosti hodlá Peugeot nabídku doplnit ještě o akční model 207 SW Outdoor – tedy mírně zvýšenou a nepříliš mírně oplastovanou pseudoterénní verzi, a o 207 SW RC s benzínovým motorem o výkonu 175 koní a 240 Nm. Vzhledem k tomu, že maximální točivý výkon přichází v 1600 ot./min., bude to zjevně další „sportovní diesel“.

Honza Koubek

5.6.2007 11:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist