Na proslulé jednosměrce se stále prohánějí ojeté dodávky i ultimativní supersporty

V reálu závodní okruh, technicky vzato jednosměrná okreska, na kterou můžete vjet (téměř) s čímkoli. Status Nürburgring Nordschleife, jako silnice pro každého řidiče, stále trvá.
nuerburgring-nordschleife-2016.jpgCelá galerie 90 Zdroj: archiv redakce

Závodní okruh v německém pohoří Adenau vznikl na počátku dvacátého století a od té doby zažil jak světlé okamžiky, tak také velmi kručné chvíle – třeba když na něm téměř zahynul v ohnivém karambolu Niki Lauda, když se na něm přestala jezdit Formule 1 anebo když se ukázalo, že navzdory německému pohledu na věc byla jeho rekonstrukce na přelomu milénia jedním velkým tunelem, ve kterém zmizely stovky milionů a také kariéra spolkového ministra.

Pro nás, stejně jako pro tisíce a tisíce benzínových fanoušků je Severní smyčka, nebo také jinak řečené Zelené peklo, stále velmi lákavou záležitostí a místem, které vyhledáváme a navštěvujeme jak jen můžeme, bez ohledu na to v jakém autě, už jen pro jeho genius loci. To platí i pro naši poslední návštěvu na podzim letošního roku, když jsme vyjeli směr Nürburgring Nordschleife v Subaru Levorg (reportáž čekejte obratem), a opět jsme si potvrdili, že na Severní smyčku stále jezdí řidiči s tím, co mají. Anebo s čím prostě a jednoduše jedou okolo, to platí zejména pro všechny civilní vozy, od Audi po Volvo, napříč značkami.

Ale i druhy aut a modely. Sedany, hatchbacky, kupé, ty potkáte na ringu tak nějak bez překvapení. Stará dodávka, která jede precizní stopu a „smaže“ konkurenci s mnohem vyšším výkonem, už dokáže překvapit. I když jen o trochu víc než rodinné MPV či desítky let starý náklaďáček britské provenience.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Britský „pas“ měl i McLaren, který testoval mezi ostatními účastníky veřejných jízd, a šokoval všechny svým křídlem vulgárním jak prostitutka Londýna konce devatenáctého století (ne že bychom měli osobní zkušenost, jen nás napadla parafráze ze zkušenosti z jedné klasické detektivky), kontinentálním zástupcem exotů by pak mohl být třeba Gumpert Apollo.

Japonské čtyřkolky mají své trvalé místo na dráze i mimo ni (jak mohou potvrdit chlapíci, kteří přijeli z Velké Británie po ose v STI první generace a nesmířili se s tím, že i Scooby i přes pohon všech kol může velmi rychle v hodinách opustit asfaltem definovanou trať Nordschleife. VW, BMW, Porsche? Ehm, že je vůbec zmiňujeme, i tyto vozy patří mezi stálé hvězdy Ringu.

Hvězdy, které někdy hrají v nečekaném dramatu. Asi jako když sednete ve Švédsku do svého udržovaného Porsche 911 GT3 RS, dojedete po ose na Ring, mezi prvními vklouznete na dráhu a… A mezi prvními ji opustíte na odtahovce, protože nezvládnete zatáčku, brnknete kolem o vysoký obrubník a během zlomku vteřiny nejenom že utratíte dost peněz za potřebný servis a transport zpátky do depa. To, že jste najednou dost daleko od domovské destinace s autem, které jen tak nepojede, už k myšlence Severní smyčky prostě patří.

Co všechno jsme viděli a potkali při testování na Nürburgring Nordschleife prozrazuje připojená galerie. Civilní auta, závodní speciály, upravené vozy s tunerskou stopou, staré veterány, moderní klasická auty, tajné a maskovacími foliemi polepené prototypy. Ten pohřební vůz, co jsme minuli za Karussellem, jsme z pověrčivosti dělali, že nevidíme…

21.11.2016 7:18| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist