Na proslulé jednosměrce se stále prohánějí ojeté dodávky i ultimativní supersporty

V reálu závodní okruh, technicky vzato jednosměrná okreska, na kterou můžete vjet (téměř) s čímkoli. Status Nürburgring Nordschleife, jako silnice pro každého řidiče, stále trvá.

Závodní okruh v německém pohoří Adenau vznikl na počátku dvacátého století a od té doby zažil jak světlé okamžiky, tak také velmi kručné chvíle – třeba když na něm téměř zahynul v ohnivém karambolu Niki Lauda, když se na něm přestala jezdit Formule 1 anebo když se ukázalo, že navzdory německému pohledu na věc byla jeho rekonstrukce na přelomu milénia jedním velkým tunelem, ve kterém zmizely stovky milionů a také kariéra spolkového ministra.

Pro nás, stejně jako pro tisíce a tisíce benzínových fanoušků je Severní smyčka, nebo také jinak řečené Zelené peklo, stále velmi lákavou záležitostí a místem, které vyhledáváme a navštěvujeme jak jen můžeme, bez ohledu na to v jakém autě, už jen pro jeho genius loci. To platí i pro naši poslední návštěvu na podzim letošního roku, když jsme vyjeli směr Nürburgring Nordschleife v Subaru Levorg (reportáž čekejte obratem), a opět jsme si potvrdili, že na Severní smyčku stále jezdí řidiči s tím, co mají. Anebo s čím prostě a jednoduše jedou okolo, to platí zejména pro všechny civilní vozy, od Audi po Volvo, napříč značkami.

Ale i druhy aut a modely. Sedany, hatchbacky, kupé, ty potkáte na ringu tak nějak bez překvapení. Stará dodávka, která jede precizní stopu a „smaže“ konkurenci s mnohem vyšším výkonem, už dokáže překvapit. I když jen o trochu víc než rodinné MPV či desítky let starý náklaďáček britské provenience.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Britský „pas“ měl i McLaren, který testoval mezi ostatními účastníky veřejných jízd, a šokoval všechny svým křídlem vulgárním jak prostitutka Londýna konce devatenáctého století (ne že bychom měli osobní zkušenost, jen nás napadla parafráze ze zkušenosti z jedné klasické detektivky), kontinentálním zástupcem exotů by pak mohl být třeba Gumpert Apollo.

Japonské čtyřkolky mají své trvalé místo na dráze i mimo ni (jak mohou potvrdit chlapíci, kteří přijeli z Velké Británie po ose v STI první generace a nesmířili se s tím, že i Scooby i přes pohon všech kol může velmi rychle v hodinách opustit asfaltem definovanou trať Nordschleife. VW, BMW, Porsche? Ehm, že je vůbec zmiňujeme, i tyto vozy patří mezi stálé hvězdy Ringu.

Hvězdy, které někdy hrají v nečekaném dramatu. Asi jako když sednete ve Švédsku do svého udržovaného Porsche 911 GT3 RS, dojedete po ose na Ring, mezi prvními vklouznete na dráhu a… A mezi prvními ji opustíte na odtahovce, protože nezvládnete zatáčku, brnknete kolem o vysoký obrubník a během zlomku vteřiny nejenom že utratíte dost peněz za potřebný servis a transport zpátky do depa. To, že jste najednou dost daleko od domovské destinace s autem, které jen tak nepojede, už k myšlence Severní smyčky prostě patří.

Co všechno jsme viděli a potkali při testování na Nürburgring Nordschleife prozrazuje připojená galerie. Civilní auta, závodní speciály, upravené vozy s tunerskou stopou, staré veterány, moderní klasická auty, tajné a maskovacími foliemi polepené prototypy. Ten pohřební vůz, co jsme minuli za Karussellem, jsme z pověrčivosti dělali, že nevidíme…

21.11.2016 7:18| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist