Dálnice D8 se napojila na německou A17

Z Ústí nad Labem do Drážďan to ode dneška trvá pouhých třicet minut.

Ředitelství silnic a dálnic dnes otevřelo 23,4 kilometru dlouhý úsek dálnice D8 z Trmic na Ústecku na státní hranici s Německem. První auta tudy projedou kolem 17:00. Spolu s českým úsekem byl uveden do provozu i úsek německé dálnice A17 směrem do Drážďan, který na českou komunikaci navazuje, a hraniční přechod Krásný Les – Breitenau.

Stavba dálnice mezi Trmicemi a německou hranicí začala v roce 2004 a stála 19 miliard korun. Automobily se nyní po D8 dostanou z Ústí nad Labem až do saské metropole Drážďan za půl hodiny, kde se napojí na síť německých dálnic. Výstavba D8 již na Ústecko přilákala řadu investorů. Do průmyslové zóny Severní Předlice například výrobce výtahů Kone, ocelářskou firmu Matthey či výrobce prototypů z plastu Materialise. Kolem D8 rostou další průmyslové a obchodní zóny.

Z Ústecka do Prahy dálnice nepokračuje, protože schází úsek přes České středohoří. Jeho rychlé výstavbě brání především námitky ekologů. ŘSD předpokládá, že se mu úsek podaří postavit do roku 2009 nebo 2010. Absence úseku, přinese velké problémy ve městech a obcích, kudy budou jezdit kamiony, které budou dálnici používat. „Očekáváme, že otevření dálnice významně zkomplikuje dopravní situaci zejména v Ústí nad Labem a v Lovosicích. Od Prahy i z německé strany po dálnici denně projede řádově několik desítek tisíc vozidel,“ uvedla mluvčí severočeské policie Jarmila Hrubešová.

autoweb.cz, ČTK

21.12.2006 4:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist