Nejoblíbenější auto českých rodin? Korejský kombík si pořídilo nejvíce soukromých zákazníků

Automobilka Hyundai v roce 2021 zaregistrovala 20 200 osobních vozů a v segmentu M1 dosáhla tržního podílu 9,76 %. Dle údajů zveřejněných Svazem dovozců automobilů (SDA) to znamená meziroční nárůst 26 % a pozici druhé nejprodávanější značky na českém trhu.
thumbnail_i30-1100x618.jpg Zdroj: Hyundai

Počtem registrovaných vozů se jihokorejská automobilka i přes komplikace způsobené koronavirovou krizí na českém trhu vrátila na úroveň roku 2018, srovnatelného tržního podílu jako v uplynulém roce navíc dosáhla naposledy před sedmi lety.

„Uplynulý rok můžeme pochopitelně označit jako velmi úspěšný, protože se nám dařilo dobře čelit problémům ve výrobě a logistice. Uznání pochopitelně patří našim výrobním závodům v čele s Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, které dokázaly plnit své výrobní plány, a nám se tak dařilo pokrývat poptávku v maximální možné míře,“ hodnotí výsledky Martin Saitz, generální ředitel Hyundai Motor Czech.

Nejprodávanějším vozem značky se stal v moravskoslezských Nošovicích vyráběný Hyundai i30 s 10 304 registrovanými kusy, který ve statistice celkových prodejů obsadil čtvrtou příčku. Další nošovický model, SUV Hyundai Tucson, byl na českém trhu osmým nejprodávanějším.

Úspěchy na českém trhu značka Hyundai sklízela především v segmentu privátních prodejů, v nichž v souhrnné statistice za uplynulý rok obsadila druhou příčku s celkem 8 941 prodanými vozy a tržním podílem 17,8 %.

Model Hyundai i30 však soukromí zákazníci v roce 2021 volili vůbec nejčastěji, do jejich rukou putovaly klíčky od celkem 3 806 vozů. Hyundai Tucson byl v tomto segmentu s 2 934 kusy třetím nejprodávanějším.

„Popularity u soukromých zákazníků si velmi ceníme. Prokazuje se, že je dokážeme oslovit nejen kvalitními vozy s moderními technologiemi a výrazným designem, ale nabídku dokážeme vhodně doplnit také atraktivní, férovou cenou včetně výhodného financování nebo oblíbených benefitů. Právě tyto faktory hrají v rozhodování soukromých zákazníků mnohdy klíčovou roli,“ říká generální ředitel českého zastoupení značky Hyundai Martin Saitz.

10.1.2022 10:15| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist