Honda Accord (2003 – 2008)

Sedmá generace Hondy Accord dostala první turbodiesel Honda. Povedená vznětová pohonná jednotka je na trhu ojetin velmi vyhledávaná.

Japonská automobilka Honda uvedla sedmou generaci modelu Accord v roce 2003. Na trh vůz přišel v provedeních sedan a kombi. Výborný turbodiesel 2.2 i-CTDi o výkonu 103 kW však dostal až o rok později.

V roce 2006 prošel Accord modernizací. Vznětová pohonná jednotka se od té doby dodávala se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Výroba byla ukončena v roce 2008, kdy dostala slovo osmá generace Hondy Accord. Sedmá řada ale stále patřila k nejlepším vozidlům ve třídě.

Honda Accord fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Accord fotogalerie

Bariérovým testem společnosti Euro NCAP prošel Accord v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, což není špatný, ale ani nijak oslnivý výsledek.

Za volantem

Interiér modelu Accord sedmé řady nabízí více než dost místa všem cestujícím. Zavazadelník sedanu pojme náklad o objemu 460 litrů, kombi přepraví v základním uspořádání 575 litrů.

Palubní desku tvoří kvalitní a odolné plasty. Pracoviště řidiče vyniká přehledností.

Výbava vozů je bohatá, podvozek zajistí dobrý cestovní komfort a tak zde najde pohodlí i náročný motorista. K přednostem automobilu patří také příkladné odhlučnění prostoru pro posádku.

Jízdní vlastnosti můžeme označit jedině jako vynikající. Accord neztrácí ani na klikatých okreskách. Skvěle naladěný podvozek doplňuje přesné řízení a řazení.

Pochvalu zaslouží i výkonné a kultivované motory. Temperamentní benzinové řidiče ale snadno svedou ke sportovnější jízdě, za níž si nechají řádně zaplatit.

V tomto směru představuje mnohem lepší volbu neméně ochotný turbodiesel. Svým chováním hodně připomíná zážehový agregát, ale spotřeba nafty nenechá nikoho na pochybách, že jde o úsporný diesel. Průměr udávaný výrobcem činí 5,4 litru na 100 kilometrů jízdy.

Časté závady

Ve statistikách poruchovosti TÜV sice vůz nefiguruje, ale podle odborníků patří k velmi spolehlivým. Častěji jej trápí jen koroze výfuku a vůle na přední nápravě. Ty vznikají opotřebením a dříve či později postihnou každý automobil.

Turbodiesely s vyšším počtem ujetých kilometrů mohou postihnout problémy se vstřikovači. Proto běhu agregátu věnujte velkou pozornost.

Motorizace

Benzinové motory: 2.0 i-VTEC/114 kW, 2.4 i-VTEC/140 kW.
Dieselové motory: 2.2 i-CTDi/103 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
excelentní turbodiesel
vysoká spolehlivost
kombi s velkým zavazadelníkem

ZÁPORY
větší poloměr otáčení
dražší originální díly a servis
omezená nabídka ojetin

Milan Jirouš

22.6.2009 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist