Honda Accord (2003 – 2008)

Sedmá generace Hondy Accord dostala první turbodiesel Honda. Povedená vznětová pohonná jednotka je na trhu ojetin velmi vyhledávaná.

Japonská automobilka Honda uvedla sedmou generaci modelu Accord v roce 2003. Na trh vůz přišel v provedeních sedan a kombi. Výborný turbodiesel 2.2 i-CTDi o výkonu 103 kW však dostal až o rok později.

V roce 2006 prošel Accord modernizací. Vznětová pohonná jednotka se od té doby dodávala se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Výroba byla ukončena v roce 2008, kdy dostala slovo osmá generace Hondy Accord. Sedmá řada ale stále patřila k nejlepším vozidlům ve třídě.

Honda Accord fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Accord fotogalerie

Bariérovým testem společnosti Euro NCAP prošel Accord v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, což není špatný, ale ani nijak oslnivý výsledek.

Za volantem

Interiér modelu Accord sedmé řady nabízí více než dost místa všem cestujícím. Zavazadelník sedanu pojme náklad o objemu 460 litrů, kombi přepraví v základním uspořádání 575 litrů.

Palubní desku tvoří kvalitní a odolné plasty. Pracoviště řidiče vyniká přehledností.

Výbava vozů je bohatá, podvozek zajistí dobrý cestovní komfort a tak zde najde pohodlí i náročný motorista. K přednostem automobilu patří také příkladné odhlučnění prostoru pro posádku.

Jízdní vlastnosti můžeme označit jedině jako vynikající. Accord neztrácí ani na klikatých okreskách. Skvěle naladěný podvozek doplňuje přesné řízení a řazení.

Pochvalu zaslouží i výkonné a kultivované motory. Temperamentní benzinové řidiče ale snadno svedou ke sportovnější jízdě, za níž si nechají řádně zaplatit.

V tomto směru představuje mnohem lepší volbu neméně ochotný turbodiesel. Svým chováním hodně připomíná zážehový agregát, ale spotřeba nafty nenechá nikoho na pochybách, že jde o úsporný diesel. Průměr udávaný výrobcem činí 5,4 litru na 100 kilometrů jízdy.

Časté závady

Ve statistikách poruchovosti TÜV sice vůz nefiguruje, ale podle odborníků patří k velmi spolehlivým. Častěji jej trápí jen koroze výfuku a vůle na přední nápravě. Ty vznikají opotřebením a dříve či později postihnou každý automobil.

Turbodiesely s vyšším počtem ujetých kilometrů mohou postihnout problémy se vstřikovači. Proto běhu agregátu věnujte velkou pozornost.

Motorizace

Benzinové motory: 2.0 i-VTEC/114 kW, 2.4 i-VTEC/140 kW.
Dieselové motory: 2.2 i-CTDi/103 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
excelentní turbodiesel
vysoká spolehlivost
kombi s velkým zavazadelníkem

ZÁPORY
větší poloměr otáčení
dražší originální díly a servis
omezená nabídka ojetin

Milan Jirouš

22.6.2009 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist