autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Ford Galaxy a S-Max
Ford Galaxy a S-Max
První generace Fordu Galaxy, vyvinutá společně se sesterským Volkswagenem Sharan a Seatem Alhambra, volá už dávno po moderním nástupci. Tentokrát se však Ford rozhodl pro vývoj ve vlastní režii a budoucí podobu auta naznačil konceptem SAV (Sport Activity Vehicle). Nyní ale překvapivě nepřichází s jedním, ale hned se dvěma novými modely, které se budou vyrábět v belgickém Genku.
Zatímco nové Galaxy posunuje ve srovnání s předchůdcem úroveň prostornosti, flexibility, bezpečnosti a pohodlí o notný kus dále, model S-Max má sportovní ambice.
Rozměrově Galaxy proti předchůdci výrazně narostlo. Karoserie je 4820 mm dlouhá, 1854 mm široká a 1676 mm vysoká. O 30 procent větší zavazadlový prostor je díky systému FFS (Ford Flat System) neobyčejně variabilní a umožňuje vytvořit rovnou plochu 200×115 cm.
Podvozek Galaxy je naladěn na poklidné cestování, zato v případě S-Max má sportovní charakteristiku. Oba modely mohou být vybaveny novým aktivním odpružením CCD (Continuously Controlled Damping), které umí měnit nastavení tlumiče každé dvě desetiny sekundy a zlepšuje stabilitu.
Motory
2,5 Duratec pro S-Max
Pro špičkový S-Max je připraven 2,5-litrový přeplňovaný pětiválec z Focusu ST, který má 220 koní a 320 Nm, spolupracuje s šestistupňovým manuálem.
2,0 Duratec
Benzínový čtyřválec nabízí 145 koní a 190 Nm. Ve spojení s pětistupňovou převodovkou bude k dispozici pro Galaxy i S-Max.
1,8 TDCi Duratorq
Turbodiesel se 125 koňmi a 320 Nm (při overboostu 340 Nm) bude nabízen pro oba modely, pouze v případě Galaxy i ve stokoňové verzi.
2,0 TDCi Duratorq
Dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 koní a točivým momentem 320 Nm (krátkodobě 340 Nm) se objeví v obou modelech ve spojení s 6-stupňovou manuální převodovkou.
Jan Cacek