Daewoo Nexia (1995 – 1997)

Korejské Daewoo Nexia nevydrželo ve výrobě dlouho. Důvod je prostý, už při uvedení na trh bylo zastaralé.

V roce 1995 uvedela korejská automobilka Daewoo model Nexia ve tří a pětidveřovém provedení hatchback i ve verzi sedan. Vůz tvářící se jako naprostá novinka ale nic převratného nepřinesl. Konstrukčně totiž vychází ze svého předchůdce modelu Racer, který je licenčně vyráběný Opel Kadett. Zastaralá technika sice prošla omlazovací kůrou, ale ani tak vůz nemohl na konkurenci stačit.

Nepřekvapí tedy, že se ve výrobním programu udržel pouze do dubna 1997. Po ukončení výroby zaujal jeho místo model Lanos.

Za volantem

Ojetou Nexii nyní pořídíte od 15 000 korun. Jde tedy o vůz dostupný všem, více než přepravu z místa A do místa B od něj ale nemůžete čekat.

Jízdní vlastnosti jsou podprůměrné o bezpečnosti nemluvě. V hatchbacku je méně místa vzadu, ale má slušný zavazadelník o objemu 390 litrů. V tomto směru jej však předčí sedan s 530 litry a dostatkem prostoru i pro cestující sedící na zadních sedadlech.

Palubní deska vozu je na dnešní dobu žalostně zastaralá. Nakonec pochází ještě z modelu Racer (Opel Kadett), prodělala jen minimum změn. Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla.

Vůz se nabízel pouze s dvojicí motorů o objemu 1,5 litru. Slabším osmiventilovým o výkonu 55 kW a šilnějším šestnáctiventilem pracujícím s výkonem 66 kW. Ten je samozřejmě lepší volbou. O žádný zázrak nejde, po výkonové stráce ale plně dostačuje. Vůz rozjede na maximální rychlost 170 km/h a z 0 na 100 zrychlí za 12,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba činí dle údajů výrobce 7,1 l/100 km jízdy.

V reálu jde o méně kultivovaný motor trpící řadou neduhů stejně jako osmiventilový agregát. Interiér Nexie má slabé ohlučnění, nepotěší ani vůle v řazení či povrzávání plastů uvnitř vozu.

Časté závady

Pozor si dejte na stav rozvodového řemenu, který často praská. Velkým nepřítelem je také koroze, která napadá výfuk, karoserii i podlahu. Vyskytují se propálená těsnění hlavy válců, netěsnící hadice palivové soustavy i vadné spojky.

Výjimku netvoří poruchy palivových čerpadel, zapalování ani dobíjení. Prohlédněte si také klíčky, které se často lámou v zámcích.

Nexia byla už při uvedení na trh podprůměrný automobil, což dnes, při jejím stáří, znamená maximální opatrnost při pořizování ojetiny.

Motorizace
Benzinové motory: 1.5/55 kW a 1.5 16V/66 kW

KLADY
nízké ceny ojetin
dostatečný výkon motoru 1.5 16V
velký zavazadelník
levné náhradní díly

ZÁPORY
zastaralý design
poruchovost
slabé brzdy
mizerná antikorozní ochrana

Milan Jirouš

24.10.2008 10:39| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist