Bugatti Chiron by zvládlo až 515 km/h. Stačí jeden malý „podvůdek“

Bugatti tvrdí, že by jejich rekordman zvládl v jiných podmínkách podat ještě vyšší výkon. Dokázat to však nechce.
titulka-bugatti-chiron-nevada-515kmh-1100x618.jpg Zdroj: Bugatti

Svého nejbližšího soka pokořilo Bugatti s výrazným rozdílem více než 30 km/h, zároveň však automobilka neváhá tvrdit, že by její vůz dokázal být ještě rychlejší, pokud by k tomu měl stejné podmínky, jaké měl Koenigsegg Agera RS při svém tehdejším rekordním pokusu v Nevadě.

Všechno to má co do činění s nadmořskou výškou. Trať Ehra-Lessien, na které padla třísetmílová hranice se totiž nachází v nadmořské výšce pouhých 50 m, oproti tomu rychlostní trať v Nevadě se nachází ve výšce zhruba 1 000 m nad mořem. Tlak vzduchu v této nadmořské výšce tisíce metrů je zhruba na 88 % tlaku vzduchu na úrovni moře.

S klesajícím tlakem vzduchu klesá i jeho aerodynamický odpor, který má při vysokých rychlostech vcelku zásadní vliv. Bugatti tedy propočetlo prohnalo všechna data počítačem a vypočetlo, že by jejich vůz byl v Nevadě rychlejší o 25 km/h a zvládl by tedy pokořit 515 km/h.

Jenže Bugatti v tomto případě zůstane pouze u slov. Do Nevady se nevydá hned z několika důvodů. Tím hlavním je bezpečnost. Zatímco Ehra-Lessien je svodidly obklopený uzavřený okruh, který je před každým pokusu vyčištěn a na každém z jehož konců sídlí tým záchranářů, v nevadské poušti se nachází pouze dlouhý pruh asfaltu a v případě nouze by záchranným složkám trval zásah příliš dlouho. Aby toho nebylo málo, je trať v Nevadě tak trochu „křivá“ – má 3 % sklon a podle šéfa vývoje Bugatti Stafana Ellrotta by nabylo stanovení rekordu na této trati úplně správné.

Bugatti již nemá v plánu se souboje o post nejrychlejšího vozu planety nadále ucházet – podle prezidenta automobilky Stephana Winkelmanna již několikrát dokázali, že dokáží postavit ta nejrychlejší auta na světe a v budoucnu by se měli zaměřit na jiné vzrušující projekty. Ehm, tedy – překonávání rychlostních rekordů nám přijde podstatně více vzrušující, než jakékoliv elektrické SUV.

18.9.2019 10:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Car Throttle

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist