Vybuduje Renault novou luxusní značku?

Šéf Renaultu Carlos Ghosn zvažuje v reakci na klesající prodeje vytvoření luxusní značky a expanzi na nové trhy.

Poté, co uspěl Carlos Ghosn při svém působení v Nissanu a vrátil jej na výsluní, převzal koncem dubna vedení Renaultu. Francouzský časopis Capital přetiskl část Ghosnova proslovu, který vedl ke 200 konstruktérům firmy. Podle Ghosna je třeba posílit produkty a trhy, které mohou být zdrojem zisku. Nezbytná je diverzifikace modelové řady, protože dosavadní závislost na francouzském trhu a modelové řadě Megane je příliš riskantní. Více než polovina dnešního zisku Renaultu totiž pochází z Meganů prodaných ve Francii.

Jednou z možností, jak obsadit nové trhy a přilákat zákazníky, je vývoj rodiny luxusních aut s vyšší marží. Pokud jde o nové trhy, Ghosn prosazuje vstup na čínský trh s Meganem namísto Loganu z důvodu image firmy. Než se Renault pustí do jakýchkoli aktivit v USA, musí podle něj nejprve uspět v Brazílii, Koreji, Číně a na Blízkém Východě.

Ambiciózním cílem Renaultu je roční výroba 4 milionů aut v roce 2010, takže k jeho splnění musí během příštích pěti let přidat ještě 1,5 milionu aut. Více informací o záměrech Renaultu se dozvíme 9.února, kdy Ghosn představí dosud utajovaný tříletý plán.

Jan Cacek

25.11.2005 2:09
Více o tématu: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist