Vybuduje Renault novou luxusní značku?

Šéf Renaultu Carlos Ghosn zvažuje v reakci na klesající prodeje vytvoření luxusní značky a expanzi na nové trhy.

Poté, co uspěl Carlos Ghosn při svém působení v Nissanu a vrátil jej na výsluní, převzal koncem dubna vedení Renaultu. Francouzský časopis Capital přetiskl část Ghosnova proslovu, který vedl ke 200 konstruktérům firmy. Podle Ghosna je třeba posílit produkty a trhy, které mohou být zdrojem zisku. Nezbytná je diverzifikace modelové řady, protože dosavadní závislost na francouzském trhu a modelové řadě Megane je příliš riskantní. Více než polovina dnešního zisku Renaultu totiž pochází z Meganů prodaných ve Francii.

Jednou z možností, jak obsadit nové trhy a přilákat zákazníky, je vývoj rodiny luxusních aut s vyšší marží. Pokud jde o nové trhy, Ghosn prosazuje vstup na čínský trh s Meganem namísto Loganu z důvodu image firmy. Než se Renault pustí do jakýchkoli aktivit v USA, musí podle něj nejprve uspět v Brazílii, Koreji, Číně a na Blízkém Východě.

Ambiciózním cílem Renaultu je roční výroba 4 milionů aut v roce 2010, takže k jeho splnění musí během příštích pěti let přidat ještě 1,5 milionu aut. Více informací o záměrech Renaultu se dozvíme 9.února, kdy Ghosn představí dosud utajovaný tříletý plán.

Jan Cacek

25.11.2005 2:09
Více o tématu: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist