Ford Mondeo, Volkswagen Tiguan, VW Caddy a Hyundai i30 v testech Euro NCAP

Žádný průšvih se tentokrát nekonal, všechny zkoušené vozy obstály se ctí.

FORD MONDEO

Ochrana dospělých *****
Velký sedan Modrého oválu si při čelním nárazu vedl neobyčejně zdatně. Horizontálně deformovatelný sloupek řízení i kolenní airbag řidiče odvedly svoji práci na výbornou. Bez problémů byl rovněž boční náraz, takže Mondeo odjíždělo (lépe řečeno bylo odváženo) z laboratoře NCAP s pětatřiceti body a pěti hvězdičkami za ochranu dospělých.

Ochrana dětí ****
Také děti budou na palubě nového Mondea v bezpečí. Komisaři však kritizovali nedostatečné informování o rizicích spojených s umístěním dětské sedačky na přední sedadlo a nedostatky shledali rovněž v označení úchytů ISOFIX. Čtyři hvězdičky.

Ochrana sražených chodců **
Pokud jde o ohleduplnost ke sraženým chodcům, podalo Mondeo nevyrovnaný výkon. Zatímco přední nárazník obdržel nejvyšší možný počet bodů a taká oblast dopadu hlavy dítěte byla hodnocena příznivě, náběžná hrana kapoty i její zadní část, na kterou by nejspíše narazila hlava sraženého dospělého, se neukázaly v příliš přátelském světle. Nakonec to stačilo na průměrné dvě hvězdičky.

Protokol Euro NCAP zde


HYUNDAI i30

Ochrana dospělých ****
Na bodovém zisku korejského hatchbacku se podepsalo pravé koleno figuríny za volantem – senzory v něm umístěné zaznamenaly nepřirozený posun stehenní kosti vůči holeni. Komisařům se nezamlouvaly ani tvrdé struktury v palubní desce, takže jim nezbylo, než ohodnotit ochranu dolních končetin jako slabou. Prostor pro cestující nicméně zůstal stabilní. Výsledkem jsou ucházející čtyři hvězdičky.

Ochrana dětí ***
Čelní airbag spolujezdce je možné deaktivovat, posádka vozu však není o jeho stavu adekvátně informována, domnívá se Euro NCAP. Terčem kritiky se znovu staly informační samolepky a označení úchytů ISOFIX. Hyundai proto dostalo tři hvězdičky.

Ochrana sražených chodců **
Komise dospěla k podobným závěrům jako u Mondea: místo pravděpodobného nárazu dětské hlavy na kapotu poskytuje ucházející ochranu, nicméně její přední hrana i zadní část nechávají značný prostor ke zlepšení. i30 tedy obdržel v této disciplíně stejný počet hvězdiček jako Mondeo.

Protokol Euro NCAP zde

VOLKSWAGEN TIGUAN

Ochrana dospělých *****
Pozoruhodné: demoliční parta NCAP se k Tiguanu dostala ještě před zahájením prodeje. Zjištěné hodnoty komisaře potešily, i když sloupek řízení a spínací skříňka představovaly jisté riziko pro dolní končetiny řidiče. Bodové hodnocení vyústilo v maximálních pět hvězdiček.

Ochrana dětí ****
Senzory ve figuríně představující osmnáctiměsíční dítě vynesly Tiguanu nejvyšší možný počet bodů v tomto hodnotícím kritériu. Organizaci však nezbylo než zopakovat stejné výtky jako u předchozích dvou automobilů, pokud jde o informační štítky. Za čtyři hvězdičky se ovšem Volkswagen stydět nemusí.

Ochrana sražených chodců **
Tři auta, třikrát dvě hvězdičky. Nárazník Tiguanu si vedl velmi dobře, lépe by na tom mohla být náběžná hrana kapoty.

Protokol Euro NCAP zde

VOLKSWAGEN CADDY

Ochrana dospělých ****
Hrudník řidiče byl vystaven příliš silnému tlaku a komisaře nepotěšily ani nepoddajné struktury v palubní desce. Při bočním nárazu se pootevřely posuvné dveře, senzory na figurínách však neukázaly nic znepokojivého. V součtu to ale stačilo na čtyři hvězdičky.

Ochrana dětí ***

Hlava figuríny tříletého dítěte se posunula o více než 550 mm vpřed – tuto hodnotu přitom Euro NCAP považuje za limitní, nemá-li dojít ke kontaktu s pevnými předměty v interiéru. Znovu se kritizovala viditelnost a srozumitelnost varovných nálepek a symbolů.

Ochrana sražených chodců **
Zde se projevily užitkové kořeny vozu v nezdravé míře. Nárazník ani náběžná hrana kapoty si nevysloužily jediný bod. Ještěže hlavu sraženého dospělého čeká na kapotě relativně měkké přistání.

Protokol Euro NCAP zde

autoweb.cz

26.9.2007 9:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist