autoweb.cz > Volkswagen > Ford Mondeo, Volkswagen Tiguan, VW Caddy a Hyundai i30 v testech Euro NCAP
Ford Mondeo, Volkswagen Tiguan, VW Caddy a Hyundai i30 v testech Euro NCAP
FORD MONDEO
Ochrana dospělých *****
Velký sedan Modrého oválu si při čelním nárazu vedl neobyčejně zdatně. Horizontálně deformovatelný sloupek řízení i kolenní airbag řidiče odvedly svoji práci na výbornou. Bez problémů byl rovněž boční náraz, takže Mondeo odjíždělo (lépe řečeno bylo odváženo) z laboratoře NCAP s pětatřiceti body a pěti hvězdičkami za ochranu dospělých.
Ochrana dětí ****
Také děti budou na palubě nového Mondea v bezpečí. Komisaři však kritizovali nedostatečné informování o rizicích spojených s umístěním dětské sedačky na přední sedadlo a nedostatky shledali rovněž v označení úchytů ISOFIX. Čtyři hvězdičky.
Ochrana sražených chodců **
Pokud jde o ohleduplnost ke sraženým chodcům, podalo Mondeo nevyrovnaný výkon. Zatímco přední nárazník obdržel nejvyšší možný počet bodů a taká oblast dopadu hlavy dítěte byla hodnocena příznivě, náběžná hrana kapoty i její zadní část, na kterou by nejspíše narazila hlava sraženého dospělého, se neukázaly v příliš přátelském světle. Nakonec to stačilo na průměrné dvě hvězdičky.
HYUNDAI i30
Ochrana dospělých ****
Na bodovém zisku korejského hatchbacku se podepsalo pravé koleno figuríny za volantem – senzory v něm umístěné zaznamenaly nepřirozený posun stehenní kosti vůči holeni. Komisařům se nezamlouvaly ani tvrdé struktury v palubní desce, takže jim nezbylo, než ohodnotit ochranu dolních končetin jako slabou. Prostor pro cestující nicméně zůstal stabilní. Výsledkem jsou ucházející čtyři hvězdičky.
Ochrana dětí ***
Čelní airbag spolujezdce je možné deaktivovat, posádka vozu však není o jeho stavu adekvátně informována, domnívá se Euro NCAP. Terčem kritiky se znovu staly informační samolepky a označení úchytů ISOFIX. Hyundai proto dostalo tři hvězdičky.
Ochrana sražených chodců **
Komise dospěla k podobným závěrům jako u Mondea: místo pravděpodobného nárazu dětské hlavy na kapotu poskytuje ucházející ochranu, nicméně její přední hrana i zadní část nechávají značný prostor ke zlepšení. i30 tedy obdržel v této disciplíně stejný počet hvězdiček jako Mondeo.
VOLKSWAGEN TIGUAN
Ochrana dospělých *****
Pozoruhodné: demoliční parta NCAP se k Tiguanu dostala ještě před zahájením prodeje. Zjištěné hodnoty komisaře potešily, i když sloupek řízení a spínací skříňka představovaly jisté riziko pro dolní končetiny řidiče. Bodové hodnocení vyústilo v maximálních pět hvězdiček.
Ochrana dětí ****
Senzory ve figuríně představující osmnáctiměsíční dítě vynesly Tiguanu nejvyšší možný počet bodů v tomto hodnotícím kritériu. Organizaci však nezbylo než zopakovat stejné výtky jako u předchozích dvou automobilů, pokud jde o informační štítky. Za čtyři hvězdičky se ovšem Volkswagen stydět nemusí.
Ochrana sražených chodců **
Tři auta, třikrát dvě hvězdičky. Nárazník Tiguanu si vedl velmi dobře, lépe by na tom mohla být náběžná hrana kapoty.
VOLKSWAGEN CADDY
Ochrana dospělých ****
Hrudník řidiče byl vystaven příliš silnému tlaku a komisaře nepotěšily ani nepoddajné struktury v palubní desce. Při bočním nárazu se pootevřely posuvné dveře, senzory na figurínách však neukázaly nic znepokojivého. V součtu to ale stačilo na čtyři hvězdičky.
Ochrana dětí ***
Hlava figuríny tříletého dítěte se posunula o více než 550 mm vpřed – tuto hodnotu přitom Euro NCAP považuje za limitní, nemá-li dojít ke kontaktu s pevnými předměty v interiéru. Znovu se kritizovala viditelnost a srozumitelnost varovných nálepek a symbolů.
Ochrana sražených chodců **
Zde se projevily užitkové kořeny vozu v nezdravé míře. Nárazník ani náběžná hrana kapoty si nevysloužily jediný bod. Ještěže hlavu sraženého dospělého čeká na kapotě relativně měkké přistání.
Protokol Euro NCAP zde
autoweb.cz