autoweb.cz > Nový závodní Aston v konečné podobě
Nový závodní Aston v konečné podobě
To nezvyklé žluto-zelené zbarvení, které v záplavě bílé, černé, rudé a šedé bude na závodních tratích bojovat o místo, nenese nový Aston DBR9 GT pro nic za nic. Je totiž přímou spojnicí s historickým DBR1, jemuž se v roce 1959 povedlo s Royem Salvadorim a Carrollem Shelbym (tvůrce Cobry) vyhrát Le Mans, spolu s GP Monaco a rallye Monte Carlo nejprestižnější závod na světě.
DBR9 GT je založený na novém silničním gétéčku DB9 a sdílí s ním základ lehké lepené hliníkové karosérie. Společný je i hliníkový blok a hlava atmosférického šestilitrového vidlicového dvanáctiválce, který má v sériové podobě výkon 450 koní. Po řadě úprav se však v závodní verzi dostane až na 600 koní.
Uspořádání podvozku s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu zůstává, ale celková geometrie, světlá výška, pružiny, tlumiče a stabilizátory budou pro soutěžní účely zcela jiné. To platí i pro závodní pneumatiky, kola a karbonové brzdy ve stylu Formule 1. Převodovka je šestistupňová se sekvenčním řazením a je umístěná na zadní nápravě.
Samostatnou kapitolou je vnější vzhled a aerodynamika karosérie, v tomto případě vyladěná nejnovější počítačovou technologií. Její díly jsou ručně vyrobeny z uhlíkových kompozitů, aby se auto co nejvíce přiblížilo minimální povolené hmotnosti 1100 kg, se kterou se dostane na poměr 550 koní/tunu, o polovinu více než kolik má silniční verze.
Aston bude mít tři tovární týmy, které se zaměří na mezinárodní šampionáty GT po celém světě a dohromady dostanou 12 kusů DBR9 GT. Dále má v plánu postavit dalších 20 exemplářů pro potřeby vybraných soukromých týmů i sběratelů. V obou případech budou mít auta plnou technickou podporu továrny.
redakce autoweb.cz