autoweb.cz > AC Schnitzer > AC Schnitzer S4
AC Schnitzer S4
Ne, dnes už opravdu nejde o pár zručných mechaniků někde v dílně. Dnešní špičkoví tuneři spolupracují přímo s automobilkami a mnozí si jejich důvěru dokážou získat natolik, že jim firma povolí pracovat na úpravách ještě před oficiální premiérou.
A co tedy ve firmě AC Schnitzer provedli s novým bavorákem? ACS4 Sport Coupé sice nemá nijak upravený motor (a upřímně, na tak úchvatnou pohonnou jednotkou, jako je tenhle šestiválec o výkonu 343 koní, bychom asi taky nesahali), ale přesto bude mít razantnější akceleraci. Důvodem je modifikovaný finální převod zadní nápravy 3,91:1. Touto úpravou se (teoreticky) sníží maximální rychlost, ale když se nad tím zamyslíte, není to vůbec špatný obchod. Kolikrát na silnici využijete maximální rychlost kolem 250 km/h a kolikrát si řeknete, že by to chtělo aspoň o trošičku ostřejší výjezd ze zatáčky? Já bych tedy měnil hned. Také odezva na plyn se mírně zlepšila díky sportovním tlumičům výfuku.
Pro emkové verze s manuální převodovkou vyvinul úpravce Short Shift kit, který dovolý rychlejší a přesnější pohyby řadicí pákou, ale to nejdůležitější najdete za koly. Celý podvozek prošel komplexní úpravou. Snížené nápravy mají silnější stabilizátory a zpěvňovací rozpěry a výhradně pro emkové varianty se momentálně vyvíjí plně závodní podvozek.
BMW Z4 velká fotogalerie
AC Schnitzer nabízí pro Z4 různé velikosti svých lehkých kol Type III a Type IV, Z4M Roadster i Coupé mohou mít až dvacetipalcové ráfky s obutím 245/30 R20 vpředu a 285/25 R20 vzadu.
Jemné aerodynamické vylepšení zajišťuje bodykit s mnoha lehkými karbonovými prvky. Upravený přední spoiler i funkční zadní difuzor hovoří samy za sebe.
A jak už je u takovýchto úpravců zvykem, nepovšimnut nezůstane ani kokpit. Spousta doplňků z broušeného hliníku v přírodní, či černé úpravě, karbonové panely, sportovní pedály, ale třeba i koberečky s logem úpravce – výběr je bohatý.
Honza Koubek