Porsche 911 (2015): nový šestiválec 3.0 turbo také pro Targu a čtyřkolky Carrera 4/4S
autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Porsche 911 GTS (2017): 3.0 biturbo také pro pojítko mezi Carrerou S a GT3
Porsche 911 GTS (2017): 3.0 biturbo také pro pojítko mezi Carrerou S a GT3
Nemůžeme říci, že by nové informace o chystaném modernizovaném provedení GTS nějak zvlášť překvapily. Už s ohledem na chybějící atmosférické pohonné jednotky ve výchozí 911 Carrera či v modelech 718 Boxster bylo téměř jisté, že se jedná o nevyhnutnou změnu, přesto nás tohle rozhodnutí Porsche vůbec netěší.
911 GTS měla šanci zůstat „malou“ GT3, kdyby si ponechala třeba dále vyladěnou atmosférickou 3.8, emisní limity oxidu uhličitého a zejména pak pokuty za jejich překročení však byly nekompromisní. Oficiální to zatím není, nicméně z dokumentu, ve kterém Porsche žádá kalifornskou agenturu EPA a její oddělení Air Resources Board o certifikaci nových modelů pro rok 2017 je zřejmé, že i GTS dostane nový přeplňovaný třílitr.
Přitom současná generace Porsche 911 Carrera GTS (991) s 3,8litrovým plochým atmosférickým šestiválcem o výkonu 430 koňských sil byla představena teprve ke konci roku 2014 a na trhu není tudíž k mání déle než rok a půl. Je to ten samý případ jako 911 Targa modelového roku 2015, která si podržela identickou „atmosféru“ pouze tři čtvrtě roku, než byla nahrazena novou pohonnou jednotkou s dvojicí turbodmychadel.
Co je na celé věci alespoň trochu pozitivní, je fakt, že všechny připravované verze Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Carrera GTS Cabriolet i Targa 4 GTS si kromě sedmistupňového dvouspojkového automatu ponechávají i sedmistupňový manuál a navíc lze předpokládat, že Porsche mírně navýší jejich výkony někam k hranici 450 koní, jelikož základní Carrera S poskočila na 420 koňských sil.