Výměna stěračů

V zimě nejsou důležité jen pneumatiky. Mnohdy opomíjenou, ale přitom důležitou výbavou auta jsou i správně fungující stěrače.

Přitom právě v zimě je užijeme nejvíc a jsou důležitým prvkem aktivní bezpečnosti auta. S jejich výměnou byste neměli čekat až do chvíle, kdy budou na okně špínu jenom rozmazávat. Jiří Veleba z Auto Primy radí nevyměňovat jen gumičky, ale rovnou celá stírátka: „V žádném případě bych nedoporučoval měnit gumičky, jedině snad u aut kategorie Škoda 105. U novějších aut jsou stěrače jednak asymetrické, navíc jsou mosty stíráku vedeny v různém úhlovém oblouku, před řidičem jsou většinou delší, před spolujezdcem kratší, jsou vybaveny spoilerem atd. Proto doporučuji měnit celá stírátka, a to nejlépe v páru.“

Životnost stěrače je asi jeden rok, pak by se měl vyměnit. Když se ale budete ke stěračům chovat ohleduplně, může vydržet i déle. Základem je třeba pořádně ostříknout okno při stírání bláta, nepokoušet se stěrači odstranit ranní námrazu na okně atd. Když už budete měnit stěrače, sáhněte po nějaké renomované značce, dnes se i na starší auta dají pomocí redukcí přidělat moderní celopryžové lišty. Šetřit by se asi na stěračích nemělo. „Je to na rozhodnutí každého člověka, ale v případě, že stěrač nefunguje správně, jde o šetření na nesprávném místě. Je to jako jezdit na sjetých pneumatikách,“ uzavírá Jiří Veleba.

 

Petr Horák

24.1.2006 6:00
Více o tématu: autaŠkodastěrače

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist