autoweb.cz > Motorky > Po 20 letech vyhrál v soutěži nový motocykl. Všechny motorky mi plní sny, říká
Po 20 letech vyhrál v soutěži nový motocykl. Všechny motorky mi plní sny, říká
Lukáš Stehlík z Aše je velkým fanouškem motocyklů a také jich má hned několik ve své sbírce. I když on sám se za sběratele nepovažuje. Když zjistil, že pořad Autosalon.tv pořádá soutěž o novou motorku CFMOTO 450CL-C, neváhal a obratem se stal soutěžícím o cenu v hodnotě 150 tisíc korun.
Během pěti týdnů tipování v týdenních soutěžích se do finálního slosování dostalo 30 tisíc našich adeptů na hlavní cenu, avšak pouze Lukáš si stylový cruiser odvezl domů. Sám přitom výhře nemohl uvěřit. Motorku si navíc přebíral na své narozeniny, které byly najednou o to příjemnější. Zeptali jsme se Lukáše na první dojmy z jeho nového přírůstku do motocyklové rodiny a na jeho vztah k motorkám, soutěžení i na samotný model 450CL-C po prvních dnech užívání.
Jak jste se cítil, když jste se dozvěděl, že jste vyhrál motocykl v soutěži Autosalonu?
Když jsem se dozvěděl o výhře, myslel jsem, že jde o nějakou drobnost – batoh nebo čepici… Takže když mi pan Šlampa potvrdil, že jde opravdu o motorku, doslova jsem „čuměl“.
Co vás vedlo k tomu, abyste se do soutěže zapojil? Byl to váš první pokus, nebo soutěžíte o ceny pravidelně?
Do soutěže Autosalonu se zapojuji víceméně pravidelně, dokonce jsem před asi dvaceti lety vyhrál zámek zpátečky. (smích)
Máte ve své sbírce více motocyklů. Čím vás zaujal právě tento model 450CL-C? Šlo o model, který byste si chtěl pořídit i mimo soutěž?
Přiznám se, že sám od sebe bych si tenhle motocykl nepořídil. „Bobber“ je kategorie poněkud na okraji mého zájmu – kdysi jsem kamarádovi přivezl VT 750 (doufám, že se dá zařadit do stejné/podobné kategorie) a to bylo velké zklamání.
Kdy jste se sbíráním motorek začal a co byla první láska na dvou kolech?
Neoznačil bych se zrovna za „sběratele“. Mám o sedm let staršího bratra, který jezdil závodně motokros, takže jsem prostě od malička na něčem jezdil. První „motorka“ – někdy v pěti letech – byl zmenšený Pionýr na bantamových kolech s nádrží ze Stadiona. To byla taková osmdesátková klasika u minimotorky. Mimochodem se zcela opotřebenou rozetou a volným řetězem, což dokázalo fungovat skoro stejně dobře jako automatická spojka. První opravdová motorka byla potom Jawa 350/360 – Panelka. To už byla láska…
Který model ve sbírce je aktuálně váš nejoblíbenější?
Jednoznačně RVM 500. Mám rychlou motorku (Fireblade), terénní motorku (AJP, TT 600), dvě Jawy 350, samozřejmě novou 450CL-C a pár dalších, ale nejpříjemnější na ježdění je prostě RVM.
První jízdu na 450CL-C už máte za sebou. Jaké jsou první dojmy?
Jednoznačně neuvěřitelný motor! Kdyby mi někdo neřekl, na čem jedu, sázel bych minimálně na šestsetpadesátku. Tahá kdykoli, necuká, nevibruje (skutečně ani trochu), má daleko dospělejší zvuk než normální čtyřistapadesátka. Řazení zapadá jako na Japonce za třikrát tolik peněz. Pár nepříjemností se ale určitě najde. Subjektivně slabší brzdy a zadní tlumič (ne pružina), který je nesmyslně tvrdý. A pro mě osobně trochu i posez. Není to ale žádná katastrofa. Pro mě osobně bobber není, ale jinak funguje skvěle. Motorka překvapí v zatáčkách a TFT displej i konektivita potěší.
Motorku jste si vyzvedával na narozeniny. Dostáváte obvykle podobné dárky?
K narozeninám dostávám spíš ponožky. Motorky si kupuji sám a skoro vždycky tvrdím, že stály půlku. (pobaveně)
Doporučil byste tento model CFMOTO 450CL-C ostatním motorkářům?
Motorku bych doporučil každému, kdo uvažuje o bobberu nebo chopperu, který nemá objem osobního auta. Tenhle motor předčí spoustu „véček“ s dvojnásobným objemem. Skvěle svítí, blinkry jsou vidět, a už teď je v nabídce spousta doplňků.
Máte nějakou motorku, která je vaším dlouhodobým a zatím nesplněným snem?
Všechny motorky, které mám, jsou splněním mých snů. Možná mě napadá pár nesmyslů za ceny dvou osobních aut, ale rozesmátý a šťastný se dokážu vrátit i s tou Panelkou. (smích)
Lukáši, děkujeme za rozhovor užívejte si všechny svoje stroje na maximum.