Test Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!
img_0073-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.6

Audi se pomalu připravuje na čistě elektrickou budoucnost. Ostatně prohlašuje, že od roku 2026 bude představovat pouze elektrická auta a od roku 2033 nevyrobí žádný spalovací motor. Prohlášení to jsou odvážná, nicméně současná nabídka vozů tomu začíná odpovídat.

V nabídce najdeme dvě SUV – Audi Q4 e-tron a větší Audi e-tron, každé navíc v karosářské variantě Sportback – a velké luxusní gétéčko e-tron GT a RS e-tron GT. Poslední jmenovaný je aktuálně prvním elektrickým produktem s přídomkem RS, takže slibuje nemalé emoce za volantem.

Exotické gétéčko na elektřinu jsem nedávno zkoušel v základní verzi e-tron GT a neskrýval jsem nadšení. Jestli takhle má vypadat elektrická budoucnost, tak sem s ní! Luxusní cestovní koráb je přesnou trefou do černého, jelikož vedle působivé dynamiky nabídne i emotivní design, naprostý komfort a velice slušný dojezd.

Sportovněji laděné Audi RS e-tron GT slibuje ještě emotivnější zážitky za volantem, když přidává porci výkonu navíc, pokud by vám to náhodou nestačilo, a designově přidává na atraktivitě.

Audi RS e-tron GT způsobuje rozruch všude, kam přijede. Ačkoliv téměř není slyšet, vidět je velmi dobře. Zepředu díky placatým konturám připomíná supersport, zboku se táhnou štíhlé a elegantní linie a zezadu široce rozkročeným postojem působí dominantně. V pastelové červené barvě známé z modelů RS potom vypadá naprosto skvěle.

Podle mě je to jedno z nejhezčích současných Audi a mezi elektromobily rozhodně také dominuje. Navíc když otevřete dveře, objevíte, že mají bezrámová okna, což na stylu jedině přidává. Naopak menší zklamání způsobí otevření kufru. Prostoru nabídne hodně, to ano, splývající záď ovšem naznačuje karoserii liftback, nicméně je to sedan s malým otvorem do kufru.

Všechna ostatní překvapení už jsou příjemná. Třeba to, že uvnitř najdete velice pěkně navrženou palubní desku. Elektromobil by sváděl k digitalizaci všech možných ovladačů, jenže v e-tronu najdete dost tlačítek, především na klimatizaci. Vysvětlením je, že e-tron patří filozofií do rodiny sporťáků jako TT a R8, kde vládnou tlačítka. Tleskám!

Jinak je to klasické Audi, takže krásně navržené, kvalitně sestrojené a zahrnující přepychem. Alcantaru najdete skoro všude, naopak kůži, pokud si to nepřejete, nemusíte mít vůbec. Audi e-tron GT totiž nabízí i veganské čalounění, kterému nebyl obětován žádný živý tvor.

To bychom tedy měli jak Audi RS e-tron GT vypadá zvenku i zevnitř, takže vás jistě zajímá, jak tahle věc jezdí. Zpočátku si vás auto hýčká naprostým tichem, klidem a komfortním podvozkem, pokud zůstanete v ekologickém jízdním režimu. A nabídne slušný a hlavně reálný dojezd kolem 450 km.

Jenže potom přepnete do režimu Dynamic a začnete naplno využívat výkonu 600 koní a točivého momentu 830 Nm. Stovku pokoříte za 3,1 sekundy a maximálních 250 km/h letíte prostě okamžitě!

Hrubá čísla ale nedokáží přesně vyjádřit, jak tahle pekelná věc zrychluje. Do nějaké stovky vás zamáčkne takovým způsobem, že se vám zamotá hlava. To není žádná snaha o pompézní slova. Pokaždé mi zrychlení na okamžik zatemnilo mysl, a kdyby to pokračovalo dál, tak bych snad omdlel.

Tohle se mi nikdy v žádném jiném autě nestalo. A to jsem řídil Formuli Renault 2.0 nebo Nissan GT-R se schopností zrychlovat na stovku za 2,5 sekundy. Za vším hledejme schopnost elektromotorů okamžitě podat výkon a čtyřkolku quattro zajišťující fenomenální trakci.

Jenže pouze o zběsilém katapultování dopředu tohle auto není. Audi RS e-tron GT je také překvapivě zábavné na řízení. Ve volantu cítíte akorát příjemný odpor, podvozek je tuhý a zároveň poddajný a způsob, jakým se tahle pětimetrová limuzína s hmotností 2,4 tuny skládá do zatáček, je prostě působivý.

Natáčení zadní nápravy umožňuje projíždět táhlé oblouky absurdní rychlostí a ostré vracáky zase obratně vykroužit. Vyvážení podvozku se za všech okolností přiklání k mírné nedotáčivosti, jakmile ale úplně vypnete stabilizaci (ukažte mi elektromobil, ve kterém to vůbec lze), zadek zdivočí a okamžitě dostupných 830 Nm způsobí brutální přetáčivost. Jo, tohle je vážně sranda!

Audi RS e-tron GT ukazuje, že elektromobil může být nejen drtivě rychlý a vzhledem k velikosti i působivě obratný, ale hlavně zábavný na řízení. Za 3,8 milionu to rozhodně není levná sranda, ale jako ukázka, že bychom to bez spalovacího motoru na téhle planetě mohli přežít, slouží velice přesvědčivě.

Jeho schopnosti jistě nemůžete využívat neustále a naplno, to byste nikam nedojeli, ale jako dokonale komfortní a luxusní polykač kilometrů, kterých navíc zvládne velice slušnou porci, a se kterým si občas zařádíte, funguje parádně!

6.8.2021 9:58| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist