Rover 75 Coupe

Designer McLarenu F1 představil nové kupé od MG Roveru, vyjadřující hlavní přednosti klasické anglické značky.

Automobilka MG Rover má za sebou lepší časy, a jestli si říkáte, že s Land Roverem pod sebou to nemůže být tak špatné, to už dávno neplatí, protože terénní Rovery patří už delší dobu Fordu.

MG Rover dnes patří konsorciu několika britských podnikatelů a vyrábí pouze klasická silniční auta. Jeho potíž je v tom, že v porovnání s ostatními konkurenty si o nich zákazníci vesměs myslí, že jsou až příliš klasická. Hlavní aktivity směřuje na domácí trh v Británii, kde pod značkou MG prodává jak malé hatchbacky, tak i faceliftovaný Rover 75, známý i z našich silnic. V nabídce má i sportovní verze s dobrými výkony a patřičně upraveným vzhledem, ale život má pod stálým náporem série třpytivých novinek velmi těžký a je ve ztrátě.

Na konec aktivit to ale nevypadá, i když to mohl kdekdo předpovídat, hlavně v období vlastnického provizoria poté, co z Roveru vystoupilo BMW. Současná ůle pokračovat dál ve vývoji se však dobře projevila například na letošním pařížském autosalonu, kde se Rover prezentoval velkým stánkem na oslavu stého výročí svého založení. K vidění na něm byl i MG SV se supersportovními výkony, jehož tvary navrhoval Peter Stevens.

Stevensovo jméno vám nemusí být neznámé, protože to je ten samý člověk, který má za sebou například Lotus Elan, Jaguar XJR-15 a hlavně McLaren F1. V současnosti je šéfdesignerem Roveru a MG a jeho nový koncept má být další připomínkou letošního výročí.

Podle vlastních slov pracoval na konceptu s myšlenkou, aby se „zákazníci na chvilku odvrátili od postmoderní brutality a ponořili se do elegantních a nadčasových křivek 75 Coupe.“ V tomto ohledu nezbývá než s ním souhlasit, protože ať už je Rover jakýkoli, je to dnes jediné auto téhle velikosti a cenové relace, které nese odkaz klasických britských aut. To, že i britský trh preferuje německou dekadenci, je bohužel jiná otázka.

75 Coupe má být vyjádřením všech předností značky na dalších sto let a Rover s ním spojuje tradiční přednosti britské produkce – od specifického charakteru po nevtíravou elegenaci a luxusní komfortní interiér. Na interiéru si koncept dává hodně záležet, ostatně jako většina jiných studií. V tomto případě v něm podle předpokladu najdete pouze dřevo, kov a světlou kůži.

redakce autoweb.cz

17.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist