Rover 75 Coupe

Designer McLarenu F1 představil nové kupé od MG Roveru, vyjadřující hlavní přednosti klasické anglické značky.

Automobilka MG Rover má za sebou lepší časy, a jestli si říkáte, že s Land Roverem pod sebou to nemůže být tak špatné, to už dávno neplatí, protože terénní Rovery patří už delší dobu Fordu.

MG Rover dnes patří konsorciu několika britských podnikatelů a vyrábí pouze klasická silniční auta. Jeho potíž je v tom, že v porovnání s ostatními konkurenty si o nich zákazníci vesměs myslí, že jsou až příliš klasická. Hlavní aktivity směřuje na domácí trh v Británii, kde pod značkou MG prodává jak malé hatchbacky, tak i faceliftovaný Rover 75, známý i z našich silnic. V nabídce má i sportovní verze s dobrými výkony a patřičně upraveným vzhledem, ale život má pod stálým náporem série třpytivých novinek velmi těžký a je ve ztrátě.

Na konec aktivit to ale nevypadá, i když to mohl kdekdo předpovídat, hlavně v období vlastnického provizoria poté, co z Roveru vystoupilo BMW. Současná ůle pokračovat dál ve vývoji se však dobře projevila například na letošním pařížském autosalonu, kde se Rover prezentoval velkým stánkem na oslavu stého výročí svého založení. K vidění na něm byl i MG SV se supersportovními výkony, jehož tvary navrhoval Peter Stevens.

Stevensovo jméno vám nemusí být neznámé, protože to je ten samý člověk, který má za sebou například Lotus Elan, Jaguar XJR-15 a hlavně McLaren F1. V současnosti je šéfdesignerem Roveru a MG a jeho nový koncept má být další připomínkou letošního výročí.

Podle vlastních slov pracoval na konceptu s myšlenkou, aby se „zákazníci na chvilku odvrátili od postmoderní brutality a ponořili se do elegantních a nadčasových křivek 75 Coupe.“ V tomto ohledu nezbývá než s ním souhlasit, protože ať už je Rover jakýkoli, je to dnes jediné auto téhle velikosti a cenové relace, které nese odkaz klasických britských aut. To, že i britský trh preferuje německou dekadenci, je bohužel jiná otázka.

75 Coupe má být vyjádřením všech předností značky na dalších sto let a Rover s ním spojuje tradiční přednosti britské produkce – od specifického charakteru po nevtíravou elegenaci a luxusní komfortní interiér. Na interiéru si koncept dává hodně záležet, ostatně jako většina jiných studií. V tomto případě v něm podle předpokladu najdete pouze dřevo, kov a světlou kůži.

redakce autoweb.cz

17.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist