Rok 2017 byl pro prodejce ojetých vozidel extrémně úspěšný

Počty prodaných ojetých vozidel v České republice každoročně stoupají. Rok 2017 však byl z pohledu celkových prodejů extrémně nadprůměrný. Napomohl tomu především rozvoj informačních technologií, příznivá ekonomická situace a paradoxně také snížení počtu prodejců ojetin. Vyplývá to z průzkumu a statistik společnosti Auto ESA.
titulka-5-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Počty prodaných ojetých vozidel v České republice každoročně stoupají. Rok 2017 však byl z pohledu celkových prodejů extrémně nadprůměrný. Napomohl tomu především rozvoj informačních technologií, příznivá ekonomická situace a paradoxně také snížení počtu prodejců ojetin. Vyplývá to z průzkumu a statistik společnosti Auto ESA.

„V roce 2017 jsme prodali o 27 % více vozidel než v roce 2016,“ říká Foltýn a doplňuje: „Jde jednoznačně o nejúspěšnější rok v historii naší společnosti“. Důvodů takto enormního nárůstu je podle Foltýna několik: „Na prvním místě je to především příznivá ekonomická situace, ochota bank financovat zákazníkům ojeté vozy výhodnými finančními produkty a rozšíření naší pobočkové sítě.“ Celkovým prodejům ojetin napomohlo také to, že se celková situace na trhu s ojetými vozy výrazně zlepšila. „Velcí prodejci dnes nabízejí velmi kvalitní vozy, záruky a především široké portfolio doplňkových služeb,“ vysvětluje Foltýn vyšší ochotu lidí nakupovat ojeté vozy.

Zákazníci autobazarů jsou dnes podle něj mnohem více informovaní a velmi pečlivě vybírají nejen samotné vozidlo, ale také prodejce. „Dnes je situace taková, že naprostá většina zákazníků přesně ví, jaký automobil chce,“ říká Foltýn a vysvětluje: „Klienti si vůz nejdříve vyberou doma na internetu, kde také získávají reference na konkrétního prodejce a zkušenosti uživatelů s daným modelem vozu.“ Jeho slova pak potvrzuje interní statistika Auto ESA, podle které se v Auto ESA prodalo přes internet v roce 2017 o plných 51 % vozidel více než v roce 2016.

„Tento trend bude i nadále pokračovat,“ domnívá se Foltýn. Podle něj se obchod s ojetými vozy nebude v blízké budoucnosti v ničem lišit od prodeje jakéhokoliv jiného zboží nebo služeb. „Klient si vybere na internetu vozidlo, zaplatí ho nebo si sjedná financování s nějakou úvěrovou společností a u konkrétního prodejce pak vozidlo již jen fyzicky přebere. Na případnou možnost výměny vozu nebo jeho vrácení již dnes zákon částečně pamatuje,“ naráží na 14ti denní lhůtu pro vrácení zboží koupeného přes internet Foltýn. Že je internet stále silnější obchodní platformou i v segmentu ojetých vozidel dokazuje statistika Auto ESA:

Internetové stránky Auto ESA navštívilo v roce 2017 více než 4 a půl milionu unikátních návštěvníků, kteří si prohlédli 74 milionu stránek a 8,9 milionu detailních popisů konkrétního vozidla. Trendem dalších let v prodeji ojetin pak budou podle Foltýna především sofistikované mobilní aplikace, videochaty mezi zákazníkem a prodejcem a také videoprohlídky konkrétních vozidel. „Například na italském trhu již několik prodejců takové možnosti nabízí a u zákazníků se shledávají s velkým úspěchem,“ vysvětluje Foltýn.

Nejprodávanějším vozem v Auto ESA byla v roce 2017 bílá ŠKODA Octavia. Poprvé se v celkovém součtu prodalo více benzínových než naftových motorů. Podle Foltýna to však není důsledek tzv. aféry Dieselgate. „Na trh ojetin se v poslední době dostávají moderní maloobjemové benzínové motory, které vynikají nejen svým výkonem, ale také nízkou spotřebou a servisními náklady,“ vysvětluje Foltýn.

16.1.2018 12:01 | zdroj: Auto ESA

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist