autoweb.cz > PPI RS TT Coupe
PPI RS TT Coupe
Německá firma PPI Automotive Design se vrhla na auto, které je v prodeji už skoro sedm let, a i když je jeho základní tvar nedotknutelný (proto vypadá i po továrních faceliftech stále stejně), celkový vzhled upravila tak, aby bylo všem jasné, že se startovní stoosmdesátikoňovou verzí nemá nic společného.
Úpravy PPI na motoru a karosérii jsou svým rozsahem vyvážené a dobře se doplňují, a i když je exteriér tak trochu Fast & Furious, může si to dovolit, když se výkon přeplňovaného 1,8T vyšvihnul z původních 225 koní až na 355 k.
Za takovým vylepšením stojí jak přeprogramovaná řídicí jednotka, tak i zesílené vnitřní komponenty motoru, větší mezichladič, průchodnější sání, nerezové výfukové potrubí od svodů až po koncovky a větší turbodmychadlo, chlazené olejem i vodou. Výsledný poměr 197 koní na litr je srovnatelný například s nejnovější omezenou sérií Mitsubishi Eva FQ400 a dokazuje, že 200 koní na litr je z důvodů spolehlivosti a přijatelné trvanlivosti u současných turbomotorů nejvyšších silničních úprav stropní hodnotou.
Audi TT velká fotogalerie
O výkonu motoru svědčí svými expresivními tvary přední a zadní nárazníky, prahy a také zadní stavitelný spoiler.
Čelní maska má větší průduchy pro lepší chlazení stlačeného vzduchu v mezichladiči a zároveň celý předek opticky rozšiřuje. Spodní průduchy jsou funkční a přivádějí vzduch pro chlazení brzd.
Brzdový systém Brembo má kotouče s průměrem 332 mm a na přání zákazníka je vybavený destičkami GT2 pro vyšší teplotní zátěž.
Podvozek má stavitelnou světlou výšku a pružiny s progresivním účinkem, a seřídit se dá i tvrdost tlumičů.
Zadní nárazník je celý nový a má funkční průduchy pro odvod vzduchu ze zadních podběhů, čímž snižuje vztlak na zadní nápravě a zvyšuje stabilitu ve vyšších rychlostech. K zadním brzdám vede chladicí potrubí, které partiím kolem zadních kol přidává dávku agresivity navíc.
Velký spoiler se elektronicky aktivuje ve vyšší rychlosti a je vyrobený z uhlíkových vláken, aby byl co nejlehčí. Jeho účinnost byla testovaná pro nejvyšší rychlosti, i když PPI zatím neuvádí, jakých jízdních výkonu RS TT dosahuje.
Osmnáctipalcová pětipaprsková kola PPI mají stylově matný černý povrch a pneumatiky 225/40. V nabídce jsou i devatenáctipalcová BBS LeMans s obutím 235/35.
Při kompletní zakázce na klíč je možné předělat i celý interiér, například v barvě karosérie nebo i jiném zbarvení, a vedle celokožených úprav nabízí PPI i kompletní škálu soutěžních sedaček Recaro, zabudovaný bezpečnostní rám a výměnu volantu a řadicí páky za sportovnější varianty.
redakce autoweb.cz