Peugeot 407

S neotřelými tvary a slušnou užitnou hodnotou je 407 trefa do černého, a to i na trhu aut z druhé ruky.

Riskantní krok Peugeotu uvést na trh auto střední třídy s originálním a zcela nezaměnitelným designem se vyplatil. Poté, co se Peugeot skvěle trefil do vkusu zákazníků s modelem 206 a částečně i 307, se ještě více odvázal s nástupcem čtyřistašestky, řadou 407. Čtyřistasedmičky patří k prodejním hitům, a to i z druhé ruky. Technicky založení zákazníci sice ocení propracovanou přední nápravu a její nebývale silné držení stopy v zatáčkách, většina lidí však vidí hlavní přínos modelové řady 407 v průkopnickém designu. Podoba dlouhé přídě s extrémním převisem a širokým průduchem sice není pro každého, ale pokud se už někomu líbí, je to napořád.

Peugeot 407 je jednoznačně nejžádanější právě s kvalitním dieselovým motorem 2.0 HDi,“ říká Tomáš Lachout ze společnosti AAA AUTO. Motor dobře táhne už od nízkých otáček, je kvalitně odhlučněný a jeho jediným negativem je poněkud vyšší spotřeba, která přesahuje 8 litrů na 100 km. Tento motor již zákazníci znají z řady 307 a 607, ale ve čtyřistasedmičce k němu dostávají novou šestistupňovou ručně řazenou převodovku. Proti své pětistupňové nepovedené předchůdkyni je jasným krokem vpřed, ale s ohledem na stále nepřesné dráhy řazení má ve srovnání s japonskými či německými auty stále co dohánět.

Robustní podvozek je naladěný velice komfortně, pérování je měkčí, ale dostatečně stabilní. Dlouhá příď trpí náchylností k zachycení o povrch silnice, obzvláště na přejezdech nebo na větších vlnách na vozovce. Při přejezdu nerovností se také znatelně chvějí čočky v předních světlometech, což je dobře vidět v noci se zapnutými světly.

Interiér je zpracovaný v komfortním stylu, typickém pro francouzská auta. Sedačky jsou dostatečně hluboké a měkké, ale zatímco na předních sedadlech je místa dostatek, o něco hůře jsou na tom cestující vzadu, kteří i při průměrném vzrůstu mají málo místa zejména nad hlavou. Nepříliš objemný zavazadelník pojme 407 litrů, což není ve střední třídě oslňující parametr.

Velikou nevýhodou při jízdě v Peugetu 407 je špatný výhled z místa řidiče. V zorném poli vadí zejména robustní a dlouhé přední sloupky, kvůli kterým můžete snadno přehlédnout vozidlo přijíždějící ze stran. Kvůli vysoké zádi je nedobrý výhled i zadním oknem a parkování se čtyřistasedmičkou není s ohledem na dlouhý předek a vysoké zadní partie bez parkovacích senzorů nic příjemného. Díky sklonu a délce předního skla svítí slunce do velké části kabiny a interiér se tím pádem i velice rychle zahřívá. Řidič je pak mnohem častěji nucen zapínat klimatizaci.

Z jednolitě a nenásilně působícího designu interiéru, k jehož zpracování použil Peugeot poměrně kvalitní materiály, nápadně vystupuje středový sloupek. Malá a nepřehledná tlačítka jsou rozmístěna bez nápadu v jednolitých řadách. Řidičovi to může zčásti vynahradit pohledně řešený displej příplatkové navigace, pokud jí má model ve výbavě.

Peugeot 407 je velice bezpečné auto. V testu EuroNCAP získal při čelním i bočním nárazu pět hvězdiček a stal se tak ve své kategorii jedním z nejbezpečnějších vozů vůbec. Vzhledem k tomu, že je na trhu velice krátkou dobu, není jeho hodnocení zdaleka vyčerpávající. Případné technické vady se tak projeví až se zestárnutím celé zákaznické flotily.

autoweb.cz

26.10.2005 4:41

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist