Opel Astra GTC

Třídveřová varianta sportovního konceptu se dostává do výroby. Vrcholná verze s dvoulitrovým turbem tak může naplnit potenciál ostrých tvarů.

Koncem tohoto měsíce se na pařížském autosalonu na veřejnosti poprvé představí nová Astra se sportovnější třídveřovou karosérií. V porovnání s klasickou pětidveřovou verzí je nižší a kupodivu i o několik centimetrů delší, i když nikoho nepřekvapí, že má stejný rozvor kol. Záměr Opelu dát novému modelu mnohem agresivnější vizáž je viditelný i na ležatém profilu rozměrného čelního skla.

S pohledem na ostré hrany karosérie, které se staly jedním z hlavních znaků novodobých opelů, půjdou ruku v ruce i výkony nejsilnější verze s dvoulitrovým přeplňovaným motorem. Ten má dnes u Opelu podle modelu výkon od 170 do 200 koní, ale jeho potenciál leží ještě výš, jak dokazuje program VXR u britského Vauxhallu. Není proto vyloučeno, že se superAstra s výkonem kolem 230 koní dostane časem i na zbytek evropského trhu. Sportovní jízdu podpoří i příplatkový systém proměnlivé charakteristiky podvozku IDS, známý ze základní varianty. Systém mění i reakce na plyn a účinnost posilovače řízení.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Na trhu se Astra GTC objeví na jaře příštího roku s ucelenou řadou motorů, převzatou od klasické Astry. Kromě slabšího motoru 1,7 CDTi v ní budou zastoupeny tři turbodiesely (1,7 a 1,9 CDTi) s výkonem až 150 koní a benzínové motory od objemu 1,4 l do 2,0 l. Pro splnění nových emisních požadavků EU vybavuje Opel své nové naftové motory filtrem pevných částic.

Plánovaný prodej třídveřové verze je 70 tisíc kusů ročně.

redakce autoweb.cz

31.8.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist