Nový Range Rover

Přechod k motorům Jaguaru mu poprvé dává kompresor a výkon 400 koní, ale k tomu má i 20´´ kola, modernizovaný exteriér a ostřejší řízení.

Příští týden představí v Detroitu Land Rover faceliftovanou verzi své vlajkové lodi, která se objeví s největšími změnami od své premiéry před třemi lety, odehrávající se na stejném místě.

Největší novinkou je dvojice nových motorů, z nichž ten první je přepracovanou verzí stávajícího osmiválce 4,4 l a ten druhý známým osmiválcem Jaguaru 4,2 l s kompresorem, jak ho známe již řadu let z Jaguaru XJR a XKR.

Land Rover Range Rover velká fotogalerie

Land Rover Range Rover fotogalerie

Výkon atmosférického motoru vzrostl díky proměnnému časování a dalším menším změnám na 305 koní. Přeplňovaná verze 4,2 l má tradičních 400 koní a ve více než třicetileté historii Range Roveru představuje nejsilnější model. Oficiálně slibují oba motory také lepší spotřebu a nižší emise ve srovnání s předchozí verzí 4,4, i když v případě kompresoru to bude se spotřebou v reálných podmínkách asi trochu jinak.

Na exteriéru došlo k řadě viditelných změn, z nichž ta nejpatrnější je nová čelní mřížka a nárazník. Jiný tvar však mají i charakteristické boční průduchy za předními koly, čelní a zadní světla a také ráfky. V nabídce se objeví devatenáctipalcová kola a verze s kompresorem bude k dostání dokonce s dvacetipalcovými koly, což je rozměr, na který jsme až na výjimky zvyklí jen z druhovýroby.

Provedení s kompresorem se od atmosférické verze navíc odlišuje drátěnou mřížkou chladiče, jiným tvarem průduchů a černo-stříbrnými znáčky.

Šéfdesigner Land Roveru Geoff Upex vysvětluje, „Ke změnám v designu jsme přistoupili jen v místech, kde jsme chtěli docílit pouze decentního vylepšení. Range Rover má ztělesňovat vznešenost a vysokou úroveň, ne extravaganci.“

V interiéru došlo k menším změnám na palubní desce, která nese uprostřed velký dotykový displej. Výbava také zahrnuje adaptivní světlomety, sledování tlaku v pneumatikách, zadní videokameru pro přenos obrazu při couvání a nové barevné kombinace vnitřních materiálů. Celý interiér je zároveň tišší.

Po jízdní stránce došlo k přiostření reakcí na volant a brzdový pedál, a také ke zlepšení funkce pneumatického podvozku s proměnnou světlou výškou.

 

Nová řada Range Roveru se na trhu objeví v létě roku 2005, na některých trzích se zároveň s ní uvede i bedlivě očekávaný Range Rover Sport.

redakce autoweb.cz

3.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist