Nový Range Rover

Přechod k motorům Jaguaru mu poprvé dává kompresor a výkon 400 koní, ale k tomu má i 20´´ kola, modernizovaný exteriér a ostřejší řízení.

Příští týden představí v Detroitu Land Rover faceliftovanou verzi své vlajkové lodi, která se objeví s největšími změnami od své premiéry před třemi lety, odehrávající se na stejném místě.

Největší novinkou je dvojice nových motorů, z nichž ten první je přepracovanou verzí stávajícího osmiválce 4,4 l a ten druhý známým osmiválcem Jaguaru 4,2 l s kompresorem, jak ho známe již řadu let z Jaguaru XJR a XKR.

Land Rover Range Rover velká fotogalerie

Land Rover Range Rover fotogalerie

Výkon atmosférického motoru vzrostl díky proměnnému časování a dalším menším změnám na 305 koní. Přeplňovaná verze 4,2 l má tradičních 400 koní a ve více než třicetileté historii Range Roveru představuje nejsilnější model. Oficiálně slibují oba motory také lepší spotřebu a nižší emise ve srovnání s předchozí verzí 4,4, i když v případě kompresoru to bude se spotřebou v reálných podmínkách asi trochu jinak.

Na exteriéru došlo k řadě viditelných změn, z nichž ta nejpatrnější je nová čelní mřížka a nárazník. Jiný tvar však mají i charakteristické boční průduchy za předními koly, čelní a zadní světla a také ráfky. V nabídce se objeví devatenáctipalcová kola a verze s kompresorem bude k dostání dokonce s dvacetipalcovými koly, což je rozměr, na který jsme až na výjimky zvyklí jen z druhovýroby.

Provedení s kompresorem se od atmosférické verze navíc odlišuje drátěnou mřížkou chladiče, jiným tvarem průduchů a černo-stříbrnými znáčky.

Šéfdesigner Land Roveru Geoff Upex vysvětluje, „Ke změnám v designu jsme přistoupili jen v místech, kde jsme chtěli docílit pouze decentního vylepšení. Range Rover má ztělesňovat vznešenost a vysokou úroveň, ne extravaganci.“

V interiéru došlo k menším změnám na palubní desce, která nese uprostřed velký dotykový displej. Výbava také zahrnuje adaptivní světlomety, sledování tlaku v pneumatikách, zadní videokameru pro přenos obrazu při couvání a nové barevné kombinace vnitřních materiálů. Celý interiér je zároveň tišší.

Po jízdní stránce došlo k přiostření reakcí na volant a brzdový pedál, a také ke zlepšení funkce pneumatického podvozku s proměnnou světlou výškou.

 

Nová řada Range Roveru se na trhu objeví v létě roku 2005, na některých trzích se zároveň s ní uvede i bedlivě očekávaný Range Rover Sport.

redakce autoweb.cz

3.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist