autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Nový Range Rover
Nový Range Rover
Příští týden představí v Detroitu Land Rover faceliftovanou verzi své vlajkové lodi, která se objeví s největšími změnami od své premiéry před třemi lety, odehrávající se na stejném místě.
Největší novinkou je dvojice nových motorů, z nichž ten první je přepracovanou verzí stávajícího osmiválce 4,4 l a ten druhý známým osmiválcem Jaguaru 4,2 l s kompresorem, jak ho známe již řadu let z Jaguaru XJR a XKR.
Land Rover Range Rover velká fotogalerie
Výkon atmosférického motoru vzrostl díky proměnnému časování a dalším menším změnám na 305 koní. Přeplňovaná verze 4,2 l má tradičních 400 koní a ve více než třicetileté historii Range Roveru představuje nejsilnější model. Oficiálně slibují oba motory také lepší spotřebu a nižší emise ve srovnání s předchozí verzí 4,4, i když v případě kompresoru to bude se spotřebou v reálných podmínkách asi trochu jinak.
Na exteriéru došlo k řadě viditelných změn, z nichž ta nejpatrnější je nová čelní mřížka a nárazník. Jiný tvar však mají i charakteristické boční průduchy za předními koly, čelní a zadní světla a také ráfky. V nabídce se objeví devatenáctipalcová kola a verze s kompresorem bude k dostání dokonce s dvacetipalcovými koly, což je rozměr, na který jsme až na výjimky zvyklí jen z druhovýroby.
Provedení s kompresorem se od atmosférické verze navíc odlišuje drátěnou mřížkou chladiče, jiným tvarem průduchů a černo-stříbrnými znáčky.
Šéfdesigner Land Roveru Geoff Upex vysvětluje, „Ke změnám v designu jsme přistoupili jen v místech, kde jsme chtěli docílit pouze decentního vylepšení. Range Rover má ztělesňovat vznešenost a vysokou úroveň, ne extravaganci.“
V interiéru došlo k menším změnám na palubní desce, která nese uprostřed velký dotykový displej. Výbava také zahrnuje adaptivní světlomety, sledování tlaku v pneumatikách, zadní videokameru pro přenos obrazu při couvání a nové barevné kombinace vnitřních materiálů. Celý interiér je zároveň tišší.
Po jízdní stránce došlo k přiostření reakcí na volant a brzdový pedál, a také ke zlepšení funkce pneumatického podvozku s proměnnou světlou výškou.
Nová řada Range Roveru se na trhu objeví v létě roku 2005, na některých trzích se zároveň s ní uvede i bedlivě očekávaný Range Rover Sport.
redakce autoweb.cz