Maserati ukončuje výrobu sporťáků, které nezestárly ani po dlouhých 12 letech

Konec výroby modelů Maserati GranTurismo a GranCabrio označuje začátek nové cesty modenského závodu. Práce na modernizaci výrobní linky už začaly a po její celkové rekonstrukci bude závod připraven na montáž nového super sportovního vozu s vysokým výkonem a špičkovými technologiemi, který bude uveden na trh v roce 2020.
maserati-granturismo-2018-1280-0b-1100x618.jpg Zdroj: Maserati

Současně s modernizací výrobní linky byla zahájena i stavba lakovny. Ta bude pro závod zcela novým zařízením a bude vybavena inovativními technologiemi s nízkým dopadem na životní prostředí a speciálně upravená tak, aby zákazníci mohli sledovat lakování svého vozu.

Model GranTurismo představený na ženevském Mezinárodním autosalonu v roce 2007 představuje milník v historii značky Maserati. Toto čtyřsedadlové dvoudveřové kupé s klasickým designem Pininfarina a atmosféricky plněným osmiválcovým motorem vzniklo jako moderní pojetí vozu Maserati A6 1500 z roku 1947 a v průběhu času se stalo nejikoničtějším vozem, který byl kdy v továrnách Maserati vyroben. V roce 2009 se po představeni na frankfurtském Mezinárodním autosalonu k modelu GranTurismo připojil i model GranCabrio.

Po několika nových verzích zažil model GranTurismo tu poslední s označením MY18, která představuje efektivní obměnu stylu s vylepšenou aerodynamikou, ergonomií a systémy pro informace a zábavu. S MY18 obsahovala řada GranTurismo a GranCabrio dvě verze s jasně rozlišitelnými jedinečnými identitami: Sport a MC (Maserati Corse).

Maserati GranTurismo je maximálním vyjádřením GT charakteru této značky, a to díky charismatickému 4,7litrovému osmiválcovému motoru Ferrari schopnému dosáhnout výkonu až 460 koňských sil při 7 000 otáčkách za minutu a 520 Nm při 4 750 otáček za minutu.

Od roku 2007 dosáhly vozy GranTurismo a GranCabrio jedinečného úspěchu. Těchto dnes již ikonických vozů se dosud prodalo po celém světě více než 40 000, přičemž 28 805 z nich bylo GranTurismo a 11 715 GranCabrio.

21.11.2019 12:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Maserati

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist