International XT

Jestli je pro vás i Hummer málo, můžete jezdit na nákup rovnou v náklaďáku. Výrobce mu legračně říká pick-up.

Firma International má za sebou stoletou tradici výroby, ale poslední dobou musí její vedení snídat vtipnou kaši, protože se na trh v tomto a příštím roce chystá vypustit tři modelové řady přetvořených tahačů, které zběhly z nucených prací a vydávají se za osobní auta.

„Největší pick-up na světě“ a zároveň vrcholná řada CXT je dlouhá 6,5 metru, vysoká 2,7 metru a uvnitř nabízí veškerý komfort, který si může dálkový řidič-amatér přát.

Na korbě uveze nákup o hmotnosti 4,5 tuny a kdyby vám ani to nestačilo pro návštěvu místního supermarketu, můžete si připlatit za závěsné zařízení a zapřáhnout za sebe přívěs o celkové hmotnosti 20 000 kg.

Řadový naftový šestiválec váží bez náplní skoro 650 kg a přes pětistupňovou automatickou převodovkou Allison pohání přední i zadní nápravu. Brzdy jsou ovládané pneumaticky a mají ABS.

V příštím roce se objeví i tovární příplatková úprava motoru s výkonem zvýšeným ze současných 220 na 310 koní.

O úroveň níž má International v nabídce řadu RXT, o které mluví s nadsázkou sobě vlastní jako o „sportovním a atletickém“ modelu. Má pohon pouze na zadní kola a od CXT se odlišuje hlavně motorem – vidlicovým osmiválcovým turbodieselem s výkonem 230 koní a schopností snížit průměrnou spotřebu na zhruba na 20 litrů na sto.

Používá klasické hydraulické brzdy, podobnou pětistupňovou automatickou převodovku jako CXT a za sebou utáhne jedenáctitunový přívěs. Koncem roku se počítá se zvýšením výkonu na 300 koní.

V příštím roce se také chystá na trh řada MXT, tvarově i duševně neotřelá alternativa k Hummeru. V hrubých rysech připomíná Schwarzeneggerovo značkové přibližovadlo a má s ním společné i zaměření na armádní využití, i když na případnou popularitu srovnatelného významu si bude asi muset počkat do další Pouštní bouře. Vidlicový šestiválcový turbodiesel má výkon 230 koní a točivý moment 627 Nm a pohání všechna čtyři kola.

Na rozdíl od řad CXT a RXT se v případě MXT nepočítá s přívěsem. Dva metry dlouhá přepravní plocha ale uveze náklad o hmotnosti čtyř tun.

MXT je zajímavé i tím, že i přes sníženou výšku má v základní výbavě výklopné schůdky a uvnitř i anatomické sedačky se čtyřbodovovými pásy.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluod 90 000 USD (cca. 2,2 mil. Kč)
29.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist