International XT

Jestli je pro vás i Hummer málo, můžete jezdit na nákup rovnou v náklaďáku. Výrobce mu legračně říká pick-up.

Firma International má za sebou stoletou tradici výroby, ale poslední dobou musí její vedení snídat vtipnou kaši, protože se na trh v tomto a příštím roce chystá vypustit tři modelové řady přetvořených tahačů, které zběhly z nucených prací a vydávají se za osobní auta.

„Největší pick-up na světě“ a zároveň vrcholná řada CXT je dlouhá 6,5 metru, vysoká 2,7 metru a uvnitř nabízí veškerý komfort, který si může dálkový řidič-amatér přát.

Na korbě uveze nákup o hmotnosti 4,5 tuny a kdyby vám ani to nestačilo pro návštěvu místního supermarketu, můžete si připlatit za závěsné zařízení a zapřáhnout za sebe přívěs o celkové hmotnosti 20 000 kg.

Řadový naftový šestiválec váží bez náplní skoro 650 kg a přes pětistupňovou automatickou převodovkou Allison pohání přední i zadní nápravu. Brzdy jsou ovládané pneumaticky a mají ABS.

V příštím roce se objeví i tovární příplatková úprava motoru s výkonem zvýšeným ze současných 220 na 310 koní.

O úroveň níž má International v nabídce řadu RXT, o které mluví s nadsázkou sobě vlastní jako o „sportovním a atletickém“ modelu. Má pohon pouze na zadní kola a od CXT se odlišuje hlavně motorem – vidlicovým osmiválcovým turbodieselem s výkonem 230 koní a schopností snížit průměrnou spotřebu na zhruba na 20 litrů na sto.

Používá klasické hydraulické brzdy, podobnou pětistupňovou automatickou převodovku jako CXT a za sebou utáhne jedenáctitunový přívěs. Koncem roku se počítá se zvýšením výkonu na 300 koní.

V příštím roce se také chystá na trh řada MXT, tvarově i duševně neotřelá alternativa k Hummeru. V hrubých rysech připomíná Schwarzeneggerovo značkové přibližovadlo a má s ním společné i zaměření na armádní využití, i když na případnou popularitu srovnatelného významu si bude asi muset počkat do další Pouštní bouře. Vidlicový šestiválcový turbodiesel má výkon 230 koní a točivý moment 627 Nm a pohání všechna čtyři kola.

Na rozdíl od řad CXT a RXT se v případě MXT nepočítá s přívěsem. Dva metry dlouhá přepravní plocha ale uveze náklad o hmotnosti čtyř tun.

MXT je zajímavé i tím, že i přes sníženou výšku má v základní výbavě výklopné schůdky a uvnitř i anatomické sedačky se čtyřbodovovými pásy.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluod 90 000 USD (cca. 2,2 mil. Kč)
29.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist