Fisker Tramonta

Příští měsíc se poprvé představí nový výrobce luxusních sporťáků Fisker. Jméno i tvary jim dá tvůrce BMW Z8 a Astonu DB9.

13. září se ve Frankfurtu v historické premiéře představí nová značka Fisker, jejímž hlavním mottem je záměr vyrábět „exotická a vysoce výkonná sportovní auta.“ Bude je vyrábět ručně, v malých sériích a s použitím nejkvalitnějších materiálů. Něco podobného jste už určitě slyšeli v minulosti vícekrát, ale v případě Fiskeru by to mohlo opravdu vyjít.  

Za firmou Fisker Coachbuilding, jak se celým názvem jmenuje, totiž stojí Henrik Fisker, bývalý designer u BMW a Astonu Martin, a jeho společník Bernhard Koehler, který s ním na manažerských funkcích spolupracoval přes dvacet let v obou firmách. V září se nové seskupení, které dnes sídlí v Kalifornii, chystá ve Frankfurtu představit svůj vlastní dvoumístný kabriolet, jehož slibovaný výkon je 610 koní a nejvyšší rychlost „přesahuje hranici dvou set mil v hodině“ (přes 320 km/h). 

Design auta si vzal na starost Henrik Fisker, který je zároveň ředitelem společnosti. Podle úvodní skicy se zdá, že zůstal u svého oblíbeného stylu, jak ho známe z jeho posledních výtvorů. Ve svém respektuhodném portfoliu má totiž například BMW Z8, Lincoln Zephyr, Shelby GR1 a z poslední doby hlavně Aston Martin DB9 a V8 Vantage. Pro odlišení od Astonu se ale bude muset přinejmenším uchýlit k jinému řešení zadních partií, i když není jisté, zda budou vypadat stejně, jako na skicách. 

Poměrně pozoruhodný je i zamýšlený název Tramonta, který je až příliš podobný španělské značce Tramontana, jež se také zabývá vývojem svého vlastního exkluzivních sporťáku. Podrobnosti nejsou ani známé o původu motoru a dalších nosných komponentů, které si Fisker zcela jistě nebude vyvíjet sám. Slovo „coachbuilding“ (stavba karosérií) ale věrně popisuje to, o co jde především – o neobvyklé tvary, v tomto případě dané nízkou a hladkou siluetou, velkými koly s průměrem devatenáct a více palců, nepřehlédnutelnou přídí a vosí zádí. Když zavřete oči, vyjde vám z toho auto, které nebude nijak vybočovat z Fiskerovy dosavadní práce.

Marek Nastoupil

5.8.2005 1:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist