autoweb.cz > Fisker > Fisker Tramonta
Fisker Tramonta
13. září se ve Frankfurtu v historické premiéře představí nová značka Fisker, jejímž hlavním mottem je záměr vyrábět „exotická a vysoce výkonná sportovní auta.“ Bude je vyrábět ručně, v malých sériích a s použitím nejkvalitnějších materiálů. Něco podobného jste už určitě slyšeli v minulosti vícekrát, ale v případě Fiskeru by to mohlo opravdu vyjít.
Za firmou Fisker Coachbuilding, jak se celým názvem jmenuje, totiž stojí Henrik Fisker, bývalý designer u BMW a Astonu Martin, a jeho společník Bernhard Koehler, který s ním na manažerských funkcích spolupracoval přes dvacet let v obou firmách. V září se nové seskupení, které dnes sídlí v Kalifornii, chystá ve Frankfurtu představit svůj vlastní dvoumístný kabriolet, jehož slibovaný výkon je 610 koní a nejvyšší rychlost „přesahuje hranici dvou set mil v hodině“ (přes 320 km/h).
Design auta si vzal na starost Henrik Fisker, který je zároveň ředitelem společnosti. Podle úvodní skicy se zdá, že zůstal u svého oblíbeného stylu, jak ho známe z jeho posledních výtvorů. Ve svém respektuhodném portfoliu má totiž například BMW Z8, Lincoln Zephyr, Shelby GR1 a z poslední doby hlavně Aston Martin DB9 a V8 Vantage. Pro odlišení od Astonu se ale bude muset přinejmenším uchýlit k jinému řešení zadních partií, i když není jisté, zda budou vypadat stejně, jako na skicách.
Poměrně pozoruhodný je i zamýšlený název Tramonta, který je až příliš podobný španělské značce Tramontana, jež se také zabývá vývojem svého vlastního exkluzivních sporťáku. Podrobnosti nejsou ani známé o původu motoru a dalších nosných komponentů, které si Fisker zcela jistě nebude vyvíjet sám. Slovo „coachbuilding“ (stavba karosérií) ale věrně popisuje to, o co jde především – o neobvyklé tvary, v tomto případě dané nízkou a hladkou siluetou, velkými koly s průměrem devatenáct a více palců, nepřehlédnutelnou přídí a vosí zádí. Když zavřete oči, vyjde vám z toho auto, které nebude nijak vybočovat z Fiskerovy dosavadní práce.
Marek Nastoupil