Ferrari FXX

Za 45 milionů korun si dnes můžete koupit místo v testovacím týmu Ferrari. Jako bonus k tomu dostanete i okruhové Enzo.

Jestli si za volantem dostatečně věříte a technickým pochodům v rychlých autech rozumíte natolik, že máte pocit, že by se od vás mohlo i Ferrari něčemu přiučit, můžete dnes poslat do továrny přihlášku, kterou bude posuzovat speciální komise, a v případě schválení se za vstupní poplatek stát oficiálním členem v týmu Ferrari.

Vtip je v tom, že za členství v celém programu FXX si Ferrari účtuje 1,5 milionu eur bez daní, což je při dnešním kurzu rovných 45 milionů korun. Za tuto částku si ale budete moci tykat s Michaelem a Rubensem, Lucou, Marcem, Dariem a dalšími hvězdami testovacího nebe, kteří s vámi budou probírat údaje z telemetrie v FXX.

Ferrari FXX, které je zahrnuto v ceně, má dvanáctiválec o objemu 6,3 litru s výkonem 800 koní při 8500 otáčkách. Ve srovnání s klasickým Enzem je objem přepracovaného motoru o tři sta kubíků větší, výkon však narostl o celých 140 koní. Motor je spojen s převodovkou F1, která má ještě rychlejší reakce a dokáže přeřadit za 100 milisekund.

Viditelnou změnou prošla řada aerodynamických prvků karosérie s tím, že vše je zaměřené na vyšší hodnoty přítlaku.

O kontakt s asfaltem se postarají devatenáctipalcové slicky Bridgestone, zatímco o brzdění se stará keramická sada Brembo. A že se bude jezdit pouze na kvalitním povrchu je jasné už z toho, že FXX není homologované pro silniční provoz.

Každý z dvaceti vyrobených kusů tak bude v provozu pouze na okruhu, a to nejen na Fioranu, ale i na dalších evropských tratích, kam bude celý tým v příštích dvou letech vyjíždět na závody. O přepravu a servis všech FXX se bude starat speciální tovární tým.

Ferrari uvádí, že hlavním důvodem programu FXX je vybudování technologické a testovací základny pro budoucí vývoj podobných omezených sérií, i když v jejich případě už jistě půjde o modely schválené na silnici. Stejně tak se ale nabízí i vysvětlení, že FXX má uspokojit dalších dvacet zájemců o Enzo, na které se nedostalo z původní série 399 kusů. Vyšší exkluzivita, závodní technologie ve vlastním okruhovém autu a členství v Team Ferrari jim to jistě vynahradí.

redakce autoweb.cz

16.6.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist