Ferrari FXX

Za 45 milionů korun si dnes můžete koupit místo v testovacím týmu Ferrari. Jako bonus k tomu dostanete i okruhové Enzo.

Jestli si za volantem dostatečně věříte a technickým pochodům v rychlých autech rozumíte natolik, že máte pocit, že by se od vás mohlo i Ferrari něčemu přiučit, můžete dnes poslat do továrny přihlášku, kterou bude posuzovat speciální komise, a v případě schválení se za vstupní poplatek stát oficiálním členem v týmu Ferrari.

Vtip je v tom, že za členství v celém programu FXX si Ferrari účtuje 1,5 milionu eur bez daní, což je při dnešním kurzu rovných 45 milionů korun. Za tuto částku si ale budete moci tykat s Michaelem a Rubensem, Lucou, Marcem, Dariem a dalšími hvězdami testovacího nebe, kteří s vámi budou probírat údaje z telemetrie v FXX.

Ferrari FXX, které je zahrnuto v ceně, má dvanáctiválec o objemu 6,3 litru s výkonem 800 koní při 8500 otáčkách. Ve srovnání s klasickým Enzem je objem přepracovaného motoru o tři sta kubíků větší, výkon však narostl o celých 140 koní. Motor je spojen s převodovkou F1, která má ještě rychlejší reakce a dokáže přeřadit za 100 milisekund.

Viditelnou změnou prošla řada aerodynamických prvků karosérie s tím, že vše je zaměřené na vyšší hodnoty přítlaku.

O kontakt s asfaltem se postarají devatenáctipalcové slicky Bridgestone, zatímco o brzdění se stará keramická sada Brembo. A že se bude jezdit pouze na kvalitním povrchu je jasné už z toho, že FXX není homologované pro silniční provoz.

Každý z dvaceti vyrobených kusů tak bude v provozu pouze na okruhu, a to nejen na Fioranu, ale i na dalších evropských tratích, kam bude celý tým v příštích dvou letech vyjíždět na závody. O přepravu a servis všech FXX se bude starat speciální tovární tým.

Ferrari uvádí, že hlavním důvodem programu FXX je vybudování technologické a testovací základny pro budoucí vývoj podobných omezených sérií, i když v jejich případě už jistě půjde o modely schválené na silnici. Stejně tak se ale nabízí i vysvětlení, že FXX má uspokojit dalších dvacet zájemců o Enzo, na které se nedostalo z původní série 399 kusů. Vyšší exkluzivita, závodní technologie ve vlastním okruhovém autu a členství v Team Ferrari jim to jistě vynahradí.

redakce autoweb.cz

16.6.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist