Facelift Mazdy 6

Mazda uvádí na japonský trh faceliftovanou Mazdu 6. S většinou změn se jistě brzy setkáme i ve verzi určené evropským zákazníkům.

Šestka byla prvním modelem řady zoom-zoom a zahájila tak novodobé tažení Mazdy v Evropě. Cílem nového přístupu bylo přidat k pověstné spolehlivosti značky také moderní a méně usedlý styling. V nastoupené cestě pokračují i modely 3, RX-8 a 5.  I když se může zdát, že se Mazda 6 začala prodávat teprve nedávno, v časových souvislostech automobilového trhu jde o dobu, která si přímo říká o provedení vizuálních změn. Mezitím navíc vyrukovaly s novými modely i konkurenční značky (nejnověji VW s Passatem) a obvyklý facelift je proto na místě. Výchozí design byl podle množství prodaných vozů i odborných ohlasů velice povedený, a proto se Mazda nepouštěla do radikálních zásahů, které mohly skončit spíše kontraproduktivně. Design se tedy u nové šestky zaměřil spíše na detaily evokující vyšší dojem kvality. Došlo i na na některá technická vylepšení. Změny exteriéru mají navodit sportovnější vzhled, ale spočívají spíše v maličkostech, jako je přepracovaná maska chladiče, nové nárazníky, boční lišty a zadní spoiler pro variantu Sport. Asi nejvýraznější změnou je nový design pro litá kola v rozměrech 16, 17 a 18 palců. Paleta nabízených barev se rozšířila na jedenáct odstínů, konkrétně o modrou Phantom, šedou Brilliant Carbon a černou Radiant Ebony. V interiéru došlo ke změnám především na středovém panelu, který má v nejvyšší provedení černou leštěnou povrchovou úpravu, jako známe například z RX-8. Ve středních úrovních výbavy má sportovnější nádech a v základní verzi je tmavě šedý. Vyšší kvalitu mají evokovat stříbrné lišty po stranách středového panelu. K dispozici jsou i polokožená a kožená sedadla. Interiér má být také tišší díky lepšímu odhlučnění. Technickou stránku šestky se Mazda rozhodla vylepšit zavedením lehké pětistupňové automatické převodovky Activematic. Dosavadní pětistupňovou manuální převodovku potom ve všech verzích nahradí stále častější šestistupňová, nabízející lepší zpřevodování. Jízdní vlastnosti by se měly zlepšit díky dodatečnému vyztužení karoserie. Špičková sportovní verze bude za osmnáctipalcovými koly skrývat zvětšené brzdové kotouče.  Přibudou i nové prvky výbavy, jako je například bezklíčový přístup, osmicestné elektrické ovládání sedadla, dešťový senzor nebo automatické osvětlení.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Jan Cacek

23.6.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist